Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ComHem via TV-in kort

  1. #1
    danho446
    Gäst

    ComHem via TV-in kort

    Hejsan
    Har köpt ett tv-in kort till datorn och undrar nu om det finns någon bra programvara för att avkoda de digitala signalerna, och var den finns att ladda ner.

    För det ska väl gå va? Eller har jag missförstått hela grejjen?
    /danho446

  2. #2
    $k8ir8
    Gäst
    Du har missförstått hela grejjen.

    För att kolla på digitalTV i datorn behöver du ett DVB-kort...

  3. #3
    danho446
    Gäst
    har det att göra med att signalen är digital istället för analog?

    följdfrågan blir då:
    funkar det om man vill avkoda kabel-tv? och finns programvara för detta?

  4. #4
    $k8ir8
    Gäst
    Precis! En analog och en digital TV-signal är inte lika varandra på nåt vis öht...

    Det finns ju digitalTVmottagarkort att sätta i datorn men då kan man nog lika gärna köpa en "vanlig" mottagare istället.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    kolla inlägget under övrigt som är skrivet av Ronnylov. Jag kör också med ett dvb-c kort och det fungerar problemfritt förutom textningen på canal+ och ppv kanalerna som jag inte har hittat något program för ännu.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av frasse
    kolla inlägget under övrigt som är skrivet av Ronnylov. Jag kör också med ett dvb-c kort och det fungerar problemfritt förutom textningen på canal+ och ppv kanalerna som jag inte har hittat något program för ännu.
    Programmet DVBControl funkar med textningen på både Canal+ och PPVfilm. Programmet DVB Extreme klarar texten på Canal+ men har problem med svenska bokstäver (åäö). DVB Control är lite buggigt och det kan vara svårt att få in kanalerna men det är det enda programmet där textningen funkar ordentligt.

    Det finns plugin som fixar avkodningen (behövs inga kortinterface, det emuleras i datorn). Jag har ett DVB-C kort. Kostar ca 2000 kr i tyskland. Perfekt om man vill bränna DVD!
    Ronny

  7. #7
    Nu har jag även fått igång textningen med hjälp av ProgDVB 4.07 med teletext modul som finns som tillägg. Funkar både på PPV och Canal+ men svenska tecken visas inte riktigt här heller. Det lär ska komma om någon vecka i nästa version.
    Ronny

Liknande ämnen

  1. Comhem HD kort.
    Av sharp i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 23:02
  2. USB kort för ComHem?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 23:03
  3. [LÖST] comhem-kort
    Av jojje69 i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:25
  4. [LÖST] Comhem kort
    Av Janne i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 07:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss