Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DVB-S till datorn utan fysisk CI och CAM?

Dante90
    Gäst

DVB-S till datorn utan fysisk CI och CAM?

Tänkte köpa ett kort till datorn med DVB-S utan något CI-interface och CAM-modul. (Ungefär så långt har jag förstått av alla förkortningar i DVB-världen...;) Finns det ingen lista med förkortningar?)

Bara för att testa ett prov-abonnemang är det ju lite onödigt att köpa CI-interface och en CAM-modul i Cryptoworks . Man vet ju inte om man vill fortsätta titta på kanalen så... Det kanske räcker gott med att se fria kanaler, soft-CAM och/eller Viaccess och Conax-sändningar.

1 Vad för kortläsare kan man då koppla till datorn för att läsa orginalkort?
    2 Vilka kortläsare har möjligheter att skapa och läsa piratkort?
    3 Skiljer kortläsarna sig mellan olika krypteringar/kanaler?
    4 Finns det någon bra kortläsare med USB-anslutning?

Tackar på förhand!

Re: DVB-S till datorn utan fysisk CI och CAM?

Citat Ursprungligen postat av Dante90
    Tänkte köpa ett kort till datorn med DVB-S utan något CI-interface och CAM-modul. (Ungefär så långt har jag förstått av alla förkortningar i DVB-världen... Finns det ingen lista med förkortningar?)

Bara för att testa ett prov-abonnemang är det ju lite onödigt att köpa CI-interface och en CAM-modul i Cryptoworks . Man vet ju inte om man vill fortsätta titta på kanalen så... Det kanske räcker gott med att se fria kanaler, soft-CAM och/eller Viaccess och Conax-sändningar.

1 Vad för kortläsare kan man då koppla till datorn för att läsa orginalkort?
    2 Vilka kortläsare har möjligheter att skapa och läsa piratkort?
    3 Skiljer kortläsarna sig mellan olika krypteringar/kanaler?
    4 Finns det någon bra kortläsare med USB-anslutning?

Tackar på förhand!
    Funderar på samma fråga

MVH
    Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Re: DVB-S till datorn utan fysisk CI och CAM?

Citat Ursprungligen postat av Dante90
    Tänkte köpa ett kort till datorn med DVB-S utan något CI-interface och CAM-modul. (Ungefär så långt har jag förstått av alla förkortningar i DVB-världen... Finns det ingen lista med förkortningar?)

1 Vad för kortläsare kan man då koppla till datorn för att läsa orginalkort? MP3,5 från www.adteknik.se
    2 Vilka kortläsare har möjligheter att skapa och läsa piratkort? MP3,5 Seriell
    3 Skiljer kortläsarna sig mellan olika krypteringar/kanaler? NIX
    4 Finns det någon bra kortläsare med USB-anslutning? MP3,5 USB

Tackar på förhand!

OBS JAG ANTOG ATT DU MENADE kortläsare=Kortbrännare

jag har en kortbrännare (3.5) idag, går det att använda den som kortläsare till DVB-S kort
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

du kan nte använda en brännare som läsare , vill du ha kortläsare måste du köpa ett DVB-s kort med common interface!

Citat Ursprungligen postat av _age_
    jag har en kortbrännare (3.5) idag, går det att använda den som kortläsare till DVB-S kort
    Det du tänker på kallas "poor mans cam", inte min starka sida men sök så finner du svar, ska tydligen funka med MP3.5
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Citat Ursprungligen postat av _age_
    Det du tänker på kallas "poor mans cam", inte min starka sida men sök så finner du svar, ska tydligen funka med MP3.5
    okej då ska jag inte lägga krut på det, utan försöka hitta en "billig" läsare istället
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Liknande ämnen

1. Tv-kort till datorn
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 15:10
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 10:51
  3. Canal-Digital på datorn utan abbonemang
    Av danill i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 21:06
  4. Boxer till TV utan Scart?
    Av kaksi i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 04:13
  5. DVB-T kort till datorn?
    Av iggy i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 07:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss