-
Seniormedlem
TV4+ på kanalplats 19
Upptäckte till min förvåning att jag har TV4+, dock en väldigt suddig version men ljudet är helt ok, på kanalplats 19 på boxen. Ska tillägga att jag inte har TV4+ i grundutbudet i min fastighet.
Den kommer inte upp ens som suddig när jag gör en vanlig kanalsökning, så den ligger med från Comhem... (OBS, jag skriver Comhem o inte Comslem när de är snälla mot en...) *asg*
Någon mer som "råkat ut" för detta?
-
Färsking
Ja den har legat där ett bra tag, förmodligen " överslag " någonstans.
-
Seniormedlem
-
Färsking
Det du ser är den "analoga" versionen av tv4plus. Den ligger ute i alla nät men kan bara ses med perfekt bild i hus med uppgraderade fastighetsnät! Att du inte har perfekt bild beror på att din hyresvärd inte har uppgraderat sitt nät! Tycker att det är ganska så svinigt av Comhem att de som har uppgraderade nät får tv4plus gratis medans de med icke uppgraderade nät måste betala för att se kanalen. Antingen som en i 8 favoriter eller om man har Stora Comhempaketet! Kanalen borde ligga med som gratiskanal på programkortet eftersom den ligger ute gratis som analog kanal! Men det är väl en del i Comhems "charmoffensiv" för att få fastighetsägare att betala för att uppgradera näten så att dom skall få plats med fler skitkanaler!
-
jag har också försökt få in tv4 plus på kanal 19 men jag har ingen bild. så det här med att alla har den men svagt om man ej har tre hål i väggen stämmer nog inte riktigt. Jag bor i ett uppgrad hus, kanske därför jag bara kan se den på specialfrekvensen.
Alla säger att man måste ha 850 mhz-nätet för att kunna se men när de satte upp lappar om svt24 o tv4plus stod det att de sände på ca 50-60 mhz, hur hänger detta ihop? så långt ner? :twist:
-
Medlem
Var kan man kolla ifall man har uppgraderat nät?
-
Medlem
Jag får in TV4+ i en okodad digital variant med mitt DVB-C kort i datorn (förutom den kodade varianten) men den finns inte med i min comhem-box (annat än som kodad). Jag köpte boxen från comhem med mitt abonnemang (SAGEM något) strax före jul. Finns det något sätt att lägga in kanaler manuellt i boxen så jag även kan titta på den i min comhem box? I datorn så är det ju bara att göra en kanalsökning men hur gör man en kanalsökning i comhem-boxen?
-
Medlem
Comhem kan gott bjuda på tv4+ efter dom va så elaka som stängde ner alla gamla piratkort :lol:
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler