Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Interface + Nokia 9902s

tjoto
    Gäst

Interface + Nokia 9902s

Har lite rookie fundringar...

En kompis kom förbi med en gammal laptop och ett konstigt parabolkort och påstod att jag kunde se hela CD:s utbud! Fick två disketter med oxå. Ena var en startdiskett som det stod Lincard emu v21 på och den fick jag inget begrepp om alls, det stod bara: "ttyS : 1 input overrun(s)" när programet laddat klart så några kanaler var det inte på ta om

På den andra var det ett program som heter lincard4win32.exe. Det fick jag ialla fall igång på, efter att ha läst runt lite på dett forum och bytt några atr och baur sifror för att det skulle funka på min nokia 9902. Jag fick instruktioner av min kompis (även han en rookie) om att dra ut det konstiga kortet ur motagaren när man kört programet för att resetta men då funkar ingenting. Men om jag ger fan i att dra ut kortet så funkar allt utom kiosk kanalerna. Där vill min motagare att jag skall knappa in en pinkod???Sen det här med kiosk 11-22 dom får jag ingen bild på alls?? Har läst runt lite men ändå inte fått grepp på hur jag ska gå tillväga med min 9902a.
    Sen igår fick jag inte igång vanliga discovery, extream sports och ett par till. Men sienc och dom andra discovery kanalerna funkar, det står bara: "Ingen anslutning" på tvn?? Finns det någon slags uppdatering man måste göra regelbundet??

PÅ baksidan av interfacekortet sätter jag in mitt org CD kort som jag har till 1an 2an 4an och 5an. Tror inte det har nått med frågorna att göra?? :think:

Tacksam för svar!! tjoto

prova med att uppdatera kanalerna du har en gammal frekvens för kiosk

lincard4win är nog ett program så att du kan köra disketen lincardemu i windows

tjoto
    Gäst
    Jo jag fick igång på ticket 11-22. Tack för den hjälpen! Men det står fortfarande enter pin på alla kioskkanaler ?? Fan ska det inte va gratis :smile:

Äre verkligen ingen som vill/kan hjälpa mej??

Det kan ju faktist var så att det inte finns någon som har en aning om ditt problem :?

prova att göra en reset på den
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

tjoto
    Gäst
    Jo det är sant T-bird, de är väl min vanliga tur!! Att köpa B grejjer Hmm...Hur resetar man kortet då??

tjoto<----Suger på det har hackeriet!!

Hur gör jag för att ställa mottagaren i fabriksläge (nollställd)?
    Gå igenom föjande steg:

1. Dra ur nätsladden på Mediamastern.
    2. Tryck in ON/OFF-knappen på mottagarens framsida (under luckan) och håll den intryckt.
    3. Anslut samtidigt nätsladden.
    4. När displayen visar fyra horisontella streck (--:--) eller tiden, släpp ON/OFF-knappen.
    5. Tryck därefter (inom 5 sekunder) på "pil upp"-knappen och håll den intryckt. Tryck samtidigt in "pil ner".
    6. Displayen visar meddelandet "C.U.S.t" en kort tid och sedan"Pull the cord" som en löpande text.
    7. Dra ur nätsladden igen och återanslut efter ett par sekunder.
    8. Nu är mottagaren "nollställd" och samtliga kanaler raderade.
    9. Välkomsmenyn visas på TV-skärmen.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Är det inte bara att välja "systeminställningar" (eller vad det nu heter), slå in koden (som på min 9802s är 1-2-3-4, se ev manual) och välj "Ominstallation".

Vad händer om bara skriver in en PIN-kod på måfå? Har provat t.ex. 1-2-3-4 eller 0-0-0-0?

tjoto
    Gäst
    Det som händer är att motagaren vill ringa upp ett nummer för att låsa upp kanalen :-(

Har du provat att uppgradera sys. ver. på boxen?

Prova att stänga av "automatisk laddning utav interaktivt material" eller vad det nu heter.

Ligger visst under "Barnlås"(???)

Liknande ämnen

1. Nokia Mediamaster 9902s
    Av ra60 i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 22:09
  2. Nokia 9902S
    Av kärri i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 16:43
  3. nokia 9902s+tit?
    Av nandob i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 19:21
  4. Nokia 9902s
    Av Lexion i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 17:23
  5. Nokia 9902s
    Av Lexion i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 17:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss