Har lite rookie fundringar...
En kompis kom förbi med en gammal laptop och ett konstigt parabolkort och påstod att jag kunde se hela CD:s utbud! Fick två disketter med oxå. Ena var en startdiskett som det stod Lincard emu v21 på och den fick jag inget begrepp om alls, det stod bara: "ttyS : 1 input overrun(s)" när programet laddat klart så några kanaler var det inte på ta om
På den andra var det ett program som heter lincard4win32.exe. Det fick jag ialla fall igång på, efter att ha läst runt lite på dett forum och bytt några atr och baur sifror för att det skulle funka på min nokia 9902. Jag fick instruktioner av min kompis (även han en rookie) om att dra ut det konstiga kortet ur motagaren när man kört programet för att resetta men då funkar ingenting. Men om jag ger fan i att dra ut kortet så funkar allt utom kiosk kanalerna. Där vill min motagare att jag skall knappa in en pinkod???Sen det här med kiosk 11-22 dom får jag ingen bild på alls?? Har läst runt lite men ändå inte fått grepp på hur jag ska gå tillväga med min 9902a.
Sen igår fick jag inte igång vanliga discovery, extream sports och ett par till. Men sienc och dom andra discovery kanalerna funkar, det står bara: "Ingen anslutning" på tvn?? Finns det någon slags uppdatering man måste göra regelbundet??
PÅ baksidan av interfacekortet sätter jag in mitt org CD kort som jag har till 1an 2an 4an och 5an. Tror inte det har nått med frågorna att göra?? :think:
Tacksam för svar!! tjoto