Hrm... jag har lånat ett goldkard till min 212T, den kodar av som den ska, men poppar med jämna mellanrum upp rutan för inget abbonemang... enda lösningen på problemet att köpa ca-modul eller skaffa ett funcard?
Hrm... jag har lånat ett goldkard till min 212T, den kodar av som den ska, men poppar med jämna mellanrum upp rutan för inget abbonemang... enda lösningen på problemet att köpa ca-modul eller skaffa ett funcard?
Japp
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"
Jag har en 212 T och när man sätter i ett Guldkort så kommer bild men det kommer upp en bild varje 10 min att man ska sätta i kort + att den stänger av sej i bland. Beror detta på att jag har Guldkort i och inte funcard?
Med funcard + slipstream så slipper du dom problemen
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
jag har testat att göra om fillerna till funcard filer och så har jag tagit ext_prom filen och slipstream 100 filerna (läste att man skulle ha dom) men det funkar inte.....motagaren säger fel på kortet. Ska jag ta och bara andvända dom filerna som jag fick fram igenom Mophex och inte slipstream100 filerna?
Sedan undrar jag om man har en Infinity USB brännare och ska läsa filer från ett kort så står det "för att kunna läsa ee_prom så raderas flash minnet" innebär detta att jag inte kan andvända ee_prom filen eller är den okej?
Har du gjort en ny providerfil med Parbolnisses editor och sen droppat den på morphex 3.7 och skapat slipstreamfiler?
Isåfall kan du använda alla filerna som du fick.
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
så man behöver inte andvända slipstream för att andvända lipstream100 filerna? Jag gjorde följande;
Läste av ett kort.
Tog ee_prom filen i slipstream.
Sparade den som Provider.
Andvände; EXT filen som jag hade skapat + ss_intee.hex och ss_flash100.hex men detta funka inte.
Har det någon betydelse om jag andvänder Parabolnisses editor i stället för Slipstream?
((Varför finns inte Parabolnisses editor med i fil listan?))
Det låter som att du gjort rätt.
Öppna epromfilen i en editor och kolla att det ser OK ut
men kan det va det att jag har läs av kortet med Infinity USB för det kanske gjorde så att ee_promfilen förstördes eller varför funkar det inte? Om man går in i prpvider filen och kollar så är den inte lika dan som på den förra asså om jag andvänder Slipstream eller Parabolnisse och gör om den med. Om jag öppnar filen som jag gjort i Slipstream så finns det nästan ingen ting där..
Är det ett funcard eller ett guldkort du läst av?
Är det ett funcard kan du använda den rakt av.
Är det ett guldkort måste du ju plocka ur innehållet på något sätt innan du gör en ny till slipstream