Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Få igång guldkort

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Orfeus
    Gäst

Få igång guldkort

Jag har en Nokia 212T, CAM och guldkort, men har inte haft den igång sedan de gjorde om i höstas.

Nu tänkte jag sätta igång den igen och undrar om någon vill rekomendera någon bra guide på hur man får ett guldkort att funka, eller kanske några andra bra tips.

Tacksam för svar! :smile:

Har du ett AU guldkort då så fungerar det säkert nu med, för dom har inte gjort om något. Möjligtvis bytt kod, om det är det du menar? (Senaste bytet i november)

Annars får du följa guiderna och lägga in koderna som finns på kodsidan. Du kan remota dom om du vill.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Har för mig att du måste köra Funcard i Nokia 212T.

japp 212t funkar bara med funcard

Pojkar ni läser som krattor

Ser ni inte att han redan har en CAM till den.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Hehe, ibland är det tydligen svårt
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Orfeus
    Gäst
    Men de gjorde väl om någonting i höstas?? Jag fick i varje fall inte igång den rätt som det var...

Men men... då testar jag som vanligt då.
    Föresten... jag kan läsa av mitt guldkort i brännarprogramet och bara uppdatera koderna va? Man kan inte ha sönder kortet på så vis va? (Guldkort)

Tack för svaren föresten! :-)

det går bra att läsa av, fast det tömmer ju kortet så du får inte slarva bort filerna på vägen om du inte vill börja om från början. men som nån sa, prova å remote in nyaste koden med fjärren först, det brukar fungera...
    Varför betala när man kan få det gratis

Citat Ursprungligen postat av Orfeus
    Men de gjorde väl om någonting i höstas?? Jag fick i varje fall inte igång den rätt som det var...
    Inget speciellt har hänt. Antingen bytte dom kod, eller också gick din box/antenn/kablar sönder. Däremot ska dom byta system, men det har tagit längre tid än dom trodde, uppenbarligen. Får se när det blir. Eller jaaa...kanske inte se snarare :)

I varje fall ska du kunna få in ettan och tvåan som sänds fritt.

Orfeus
    Gäst
    Så, nu har jag bränt men det gick inte så jättebra.
    Den säger inte 'no right' som den brukar göra när inte koderna stämmer, utan bilden kommer i tio sekunder innan den försvinner igen och så blir det svar, men inget medelande. Däremot går fyran jämt.
    Men det var är osäker på är vilket ident SA't ska ligga på? Nu ligger den på alla som var i EE filen.
    Nu kör jag på SA 12345678 som jag gjorde tidigare, funkar inte detta längre?

EDIT: Så nu har jag fått igång det! Ett stort tack för hjälpen!

Liknande ämnen

1. Få igång DM-600C
    Av shadow i forum Com Hem
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 23:49
  2. Pentacard är igång
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 133
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 00:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss