Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Status för Canal Digital & Viasat??

Status för Canal Digital & Viasat??

Hej!
    Tack för ett kanonforum!
    Har läst endel här, men vill reda ut en sak -
    Vilken är statusen för Canal Digital och Viasat - funkar det med hemmaprog kort eller inte??
    Efter vad jag har läst verkar det som om CD har kommit igång igen, men att Viasat är på gång att försvinna... (??)
    Funderar på att införskaffa en digitalbox, men vet inte om detta är rätt tillfälle. Allt verkar himla osäkert just nu... (fast så är det kanske alltid!!)

Tacksam för svar!

Svar

Viasat = P-kort funkar just nu till viasat men dom skall snart byta system till NDS Videogard , när dom gjort det slås p-korten ut!

Canal Digital= Finns en nyckel just nu att göra p-kort med , men den kommer troligen från ett väldigt gammal cd kort och det är bara en tidsfråga innan Canal DIgital låser den! (ett par dagar)!

ComHem = INGA Piratkort finns!

Boxer = DET BÄST ALTERNATIVET just nu , BYTER EJ system förrän till sommaren och canal+ finns i utbudet , p-kort funkar perfekt + att utudet skall utökas är ju inte helt fel, eller hur!!!

Tja det är i alla fall mina åsikter!

PM:a om det är nåt jag hjälper gärna till!

Status för Canal Digital & Viasat??

Tack, "Trollhattan"!

Hmmm... ok, läget är med andra ord rätt osäkert för alla system (CD, Viasat o Boxer). Man är ju inte direkt sugen på att investera typ 3000 för digitalbox, kort, kortprogrammera osv... för att några månader senare helt stå utan kanaler!!
    Antar att chansen är rätt stor att de nya systemen "hackas" förr eller senare, men oftast så för ju förändringar med sig ytterligare kostnader, exempelvis nya kort, ny kortläsare o i värsta fall krävs en ny digitalbox!

Är villrådig - ge mig råd, please!!!
    Vad hade DU gjort om du varit i samma sits??

Hej o hopp!

Jag

Jag har köpte följande=

Thomsson DTI2000 med boxer grund (utan canal+) för 1kr +149kr/mån i 24 månader

Funprommer + funcard 5 för ca 300 inkl frakt!

Hämtade fungerade filer!

Nu har jag hela utbudet (inkl c+)

Detta kostade mig totalt = 301kr (+149kr/mån i 24 månader) & FUNKAR perfekt för Boxer ( ända till sommaren , men det är ju ett tag ditt)

Hej igen!

Okej.... 2300... det är ju fortfarande rätt mycket pengar.. om det bara varar i typ 5 månader!
    Vet man nåt om boxers nya system?? Kommer det bli lika svårt att "hacka" som CD´s??

Adios!

.... räknar ju 2300 om man köper en box....
    Vill liksom inte binda upp mig på ett abonnemang.

Free Tv :!: :!:

Jag slog till på Boxer. En Sagem ITD632 + bordsantenn (om du bor i ett ComHem-ansluten kåk) samt frakt, går på 2200:- hos www.netonnet.se

Ville dock ha prylarna före nyår så jag köpte lokalt för 2600:-. Hem och fixa ett p-kort och nu rullar rubbet så fint så fint. :wink:

www.unifix.se köpte jag av.....Sagem ITD632, billigare går nog inte att hitta...

För billiga mottagare osv, kolla in http://www.neptunsat.com/se/

Lutar åt att jag införskaffar en boxer. Enklast o smidigast att koppla in dessutom!
    Någon som vet nåt mer om Boxers nya system som kommer till sommaren?!?!?!
    Kommer man kunna använda samma kort osv osv...
    Hilfe bitte!

Liknande ämnen

1. canal digital och viasat
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:13
  2. Viasat+Canal Digital?
    Av K.K. i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 11:44
  3. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  4. Canal Digital + Viasat
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 22:38
  5. [LÖST] Viasat/Canal Digital
    Av martin*skbg* i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 16:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss