Hej,
Jag har bara en en fråga.
Kan någon svara direkt på ifall det är samma sak med Comhems nya system när det gäller TV-kort i datorn, eller finns möjligheten att avkoda signalen då??
Tacksam för svar!!!
//a_agster
Hej,
Jag har bara en en fråga.
Kan någon svara direkt på ifall det är samma sak med Comhems nya system när det gäller TV-kort i datorn, eller finns möjligheten att avkoda signalen då??
Tacksam för svar!!!
//a_agster
Det går utmärkt att avkoda signalen, precis som med en vanlig dekoder, med hjälp av ett abbonemang.
Du kan läsa tidigare trådar.
Man måste alltså ha en kortläsare till sitt DVB-C kort. Jag köpte ett CI-interface samt en viaccess redcam som jag fick uppgraderad till version 4.84 och sedan funkar de kanaler jag betalar för. Tidigare innan systemskiftet gick det att se alla kanaler med softcam... Så det är samma sak kan man säga, att man numera inte kan kolla gratis.
Ronny
Jag funderar också på att skaffa dvb-c kort till datorn.
Hur funkar de om man redan har bredband från comhem och varken kabel modemet eller dvb kortet har "genomförning", dvs de finns ingen extra utgång.
Finns de nån form av spliter eller dyligt så man kan ha båda inkopplade samtidigt?
Det finns såna splitters på Biltema:Ursprungligen postat av TobbeJ
http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=20117
Okej, ser ut som en vanlig anten spliter och dom funkar även på kabeltv utag? Altså de är ju en skruv kontakt i väggen och ingen "vanligt" anten kontakt.Ursprungligen postat av garton
Eller har jag blandat ihop dedära?
Om du har tre hål i väggen är det översta för kabelmodemet, det vänstra för TV (dit du kopplar Comhemboxen) och det högra för analog radio.Ursprungligen postat av TobbeJ
Det kommer ingen TV-signal i "skruvuttaget".
Presis, kollade just med en som jag känner och fick reda på de.
Så då bör de inte bli nå större problem att få ett dvb kort att funka.
Jag har ett dvb_c kort till salu om ngn är intresserad. Har precis flyttat och har inte comhem längre.
lasse10@telia.com
Siemens/Hitachi med analog modul.
1000kr snabb affär
Skicka ett PM