Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 51

Ämne: TV licens

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    inte riktigt men ok
    mer på att tv4 betalar till dessa kanaler
    dom betalat en liten summa för sin licens typ 600 000 000 kr per år

  2. #2
    Då tycker jag det verkar rimligare att varje lokalstation inom TV4 betalar i relation till hur mycket tittare de har. De 600 milj kan vara summan av dessa lokala kostnader i alla fall.

  3. #3
    :lol: Ringde RånarTjänst i Kiruna häromdan och meddelade tanten i luren att jag köpt en projektor och att jag härmed inte längre hade nån lust o pröjsa mer pengar till dem.......det blev tyst i luren en stund men till slut förstod hon att en projektor inte gick under lagen om tv-avgift eftersom den inte har nån inbyggd tv-mottagare.
    Så lätt var det fixat. 8) 8) 8)

  4. #4

    jeje

    the solution is:

    om du har en Plasma TV då betalar du ingen jävla avgift

    kolla op kapitel 4

    :wink:

    Projektor oxo betalar inte

    Glömt inte att du har ingen stereo i bilen

  5. #5
    Jepp, o ingen radio hemma eller video heller, bara DVD o projjen=) 8)

    :? Nämen allvarligt talat alltså, om SVT skulle gå under skulle då jag inte gråta några större floder, för det enda jag tittar på e typ "Expedition Robinsson" på Lördagar och skulle SVT inte finnas skulle nån annan kanal köpa upp det istället....nu kanske inte alla tycker som jag, och det kanske faktiskt finns någon som tycker att "Oddasat", "Uutiisett", "Språka på serbokratiska" "Gudstjänst" o alla utbildningsradion program faktiskt är sevärda.... :roll:
    Men jag tror att denna grupp är en klar minoritet . :idea: Så istället för o tjafsa med Tv-licensen så tycker jag att SVT skulle börja med reklam i rutan så skulle de få ordning på deras krassliga ekonomi och förhoppningsvis programmen oxå! :wink:

  6. #6
    Jag tycker att SVT har många program som är bra. Kanske inte eftermiddagsprogrammen som räknades upp, caféprogrammen och alla program där kändisar får vara med i löjliga tävlingar. Det mesta håller dock hög kvalitet, nyheter, Uppdrag Granskning och för att inte tala om musikprogrammen som oftast är bättre än en månad med MTV. Filmerna är också riktigt bra även om de är ganska få, men man slipper ju också sjutton reklamavbrott.

    Håller dock med om att SVT skulle kunna prestera bättre för perngarna de får. Det är trots allt väldigt mycket. Kanske blir bättre när de stänger ner de analoga sändningarna.

    Tror inte heller att man behöver betala tv-licensen om man har radio. Så var det i alla fall förr. När de radiotjänst frågar så är det ju frågan har du TV. Inte har du TV eller radio.

  7. #7
    Ni kanske kan kasta ut datorn snart oxå. Ni som inte vill betala LICENSEN. :twisted:


    Krav på tv-licens för bredband // ONSDAG 6 SEPTEMBER 2000



    Radiotjänst kräver att lagen ses över
    Den som har en dator kan få betala tv-avgift.
    – Det stämmer. Vi har begärt en översyn av lagen om tv-avgift, säger Charlotta Elenius, informatör på Radiotjänst i Kiruna.
    Kulturdepartementet ser just nu över lagen om tv-avgift som infördes 1989. Detta efter att Radiotjänst i Kiruna i en skrivelse påpekat att det via bredband går att se tv i en dator och att den därmed borde omfattas av tv-avgift.
    – Vi har en lagstiftning som säger att en dator är att betrakta som en tv-mottagare och det är den som gäller. I dag när allt fler skaffar datorer i i hemmen med bredbandsuppkoppling har vi bett kulturdepartementet att se över lagen så att vi vet hur vi ska arbeta i framtiden, säger Charlotta Elenius till Aftonbladet internetupplaga.

    250 000 hushåll
    Den som redan betalar tv-licens berörs inte även om man ansluter en dator via bredband. I dag betalar 3,4 miljoner hushåll sin tv-avgift. Det omfattar både privatpersoner och offentlig och privat sektor.
    Men radiotjänst räknar med att mellan sju och nio procent av de svenska hushållen inte betalar tv-avgift, det handlar om cirka 250 000 hushåll som nu kan tvingas betala.
    – Det här kommer i så fall att beröra väldigt få människor. De allra flesta som har en dator hemma har också tv, säger Charlotta Elenius.
    Hon ser inget underligt i tv-lagens konsekvenser.

    ”Alla ska betala tv-avgift”
    – Jag tycker ju att alla ska betala en tv-avgift, även de som skolkar, för att värna om public service, säger Charlotta Elenius.
    Men om du inte har tv ska du väl inte behöva betala?
    – Är det så att du har en tv-mottagare i form av en dator eller video så är det så.
    Beslut i frågan beräknas komma vid årsskiftet.


    Källa: Aftonbladet
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/0009/06/tvlicens.html


    Man vet aldrig vad dom tänker på, så än hur man gör så åker man på den där förbannade licensen. Är det inte lika bra att de räknar in det i skatten? Då slipper man en massa debatter. :evil:

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av pandora
    Är det inte lika bra att de räknar in det i skatten? Då slipper man en massa debatter. :evil:
    Faktiskt en väldigt bra ide. Då skulle man inte märka av avgiften på samma sätt. Och så skulle de ju slippa allt jobb med att kontrollera om folk har teve eller inte bland de som inte betalar, sen skulle nog avgiften förmodligen kunna bli sänkt eftersom ingen skulle slippa undan att betala. :roll:

  9. #9
    Du har tolka lagen helt rätt Om man tar imot sänningen från parabol
    och plockar bort motagaren i tv så behöver man ej betala men då måste man göra det med alla tv och liknane art i hushållet
    Det finns ett ped från domstol.

  10. #10

    jeje

    250 000 personer betalar den jävla tv-avgift

    250 000 x 2 000 SEK = 500000000 SEK per år

    vad fan gör de med alla de pengarna ?

    skickar ut bara bullshit

    jag tycker inte om att det är kul ser de personer i Robinson ha det så jävla kul i solen med våra pengarna

    de sänder inte 24 timmar om dagen, och varje gång jag vill titta på STV1 ELLER STV2 fins inget att titta på, och om det fins då är det bara bullshit som kostar inte 1.000.000 per år

    Shit med de

    jag ska ringa imorgon att jag köpte en projektor och att jag ska inte betala tv-avgift endå

    att jag har ingen bilstereo och ingen dator

    om de kommer hem då jag bara öppnar inte dörren och det är allt

    GRABBAR

    jag ska starta en ny hemsida jag tröt jag ska köppa domänen
    www.mot-tv-avgift.org

    där kan ni alla rösta mot tv-avgiften

    om alla röstar då skickar vi den rötresultat till tv´n och radion och visar vi att vi vill inte betala den shit

    om vi samlar mer än 3.000.000 röster mot tv-avgiften då staten måste göra något med det

    det är ju demokrati

    om vi säger NEJ då staten måste acepterar det

    det är vi som bygger staten

    Jag tröt jag ska starta den hemsida om 1 vecka då ser vi där

    och bara rösta nej

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Boxer och TV licens
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 01:09
  3. TV-licens ... fråga ?
    Av csan i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 17:01
  4. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  5. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss