Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 51

Ämne: TV licens

  1. #41
    Avreagera sig på en hemsida mot tv avgiften? Visst men det kommer nog inte att fungera.

    För jag tror inte att det är så många som bryr sig om den avgiften(för lite pengar att bråka om, två-tre kvällar ute på krogen).


    Jag är emot ditt desperata försök att tjäna en slant, för tar staten bort avgiften så hittar de andra vägar att ta ut avgiften på istället. Och din idé kan få en motsatt effekt.

    Exempel högre statligskatt, å då spelar det ingen roll hur många projektorer man har.

    SVT kommer att finnas kvar så länge det finns en majoritet som vill ha kanalerna.

    Ex. äldre medborgare, personer som vill ha nyheter på olika språk, dövstumma, och allt vanligt folk som inte vill sitta å vänta på 10 minuters reklam mellan nyhetera å vädret. exkl de som tjatar i detta forum.


    Att försöka få FreeTV tycker jag har sina gränser. Att gnälla över Comhems prissättning är ok, för de har inte rimliga priser, men att gnälla på SVT å staten är bara dumhet. Lite måste man väl betala för sig. Men det finns väl de som inte vill betala för sig, och där har jag ett tips om du skriker när du skiter.

    * Sälj tältet och skaffa en lägenhet, man lever vara en gång.

  2. #42
    SVT har ju faktiskt dragit strå till mångfaldsdebatten genom 24, Barnkanalen och SVT Extra, den sistnämnda för dock en tynande tillvaro. Tänk också på de nya radiokanaler som du får om du skaffar en DAB-radio. Dessutom får man ju trafikinfo i bilen nästan var som helst genom SR. Och vilken radiokanal kan skryta med att spela 5-6000 unika titlar per år? Inte något franskt konglomerat med franchisetänkande iaf.

  3. #43
    Om jag har comhem, boxer, viasat eller canaldigital + att jag kör med en plasma eller projektor så inte fan betalar då jag någon tv-licens för det.
    Jag förmodas ju betala en abbonemangsavgift, så VARFÖR skulle jag betala dubbelt???!
    //T

  4. #44
    För boxer behöver du betala i varje fall.
    SVT's kanaler får du in gratis. Vill du få andra får du betala för dom.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  5. #45
    Med pengarna som man betalar ( kastar ut ) for tv-avgiften kan man betala bilförsäkring.

    När man studerar på universitetet är det så jävla dyrt att betala tv-avgiften , kancke du har pengar, men det har inte jag därför att jag studerar.

    Och här det fins flera som studerar och har inte så mycket pengar som för att betala den skit.

    Om man har pengar för att kastar den i den skit då är det inga problem.

    Men värför inte de andrar lagen så att vi studenter betalar inte?

    Vi studenter är Sveriges framtiden, och då måsten de ge oss lite luft.

    annars måste vi säga:

    Viva la revolucion !

    :wink:

    Man sparar den pengar som man kastar med STV och betalar 8 favoriter med de pengarna hos comhem :idea:

    Värför betalar dubbel när det behövs inte ?

    Men

    om du har mycket pengar då skickar vi dig räkningen


    OBS: jag har inget emot att STV visar reklam, det är ju bättre för alla

  6. #46
    Så vi andra ska sponsra studenter genom att betala en högre avgift?
    Njaae, är jag inte så sugen på, självisk som man är.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #47
    Att det blir bättre program bara för att kanalen visar reklam är inget som jag håller med om. Det man tydligt ser är ju att SVT´s kanaler håller mycket högre klass på sina program än vad de reklamfinansierade alternativen gör.

    SVT har säkerligen mer pengar att anförskaffa program med än reklamkanalerna men jag tror ändå inte att 3:an och 5:an skulle kunna göra lika bra program med samma pengar. När man är beroende av reklamintäkter för att överleva som kanal är man också beroende av de som betalar för att deras produkter ska visas i rutan. Har mycket svårt att tänka mig ett undersökande program som granskar ett företag som köper reklamtid på den aktuella kanalen.

    Men nu är det väl kanske så att de som tycker att det är bättre med reklam i alla tv-kanaler inte gillar undersökande journalistik och andra "tråkiga" program utan hellre vill se såpa-underhållning, amerikanska serier och andra "ofarliga" program. Ser man det så så är det väl perfekt med reklam i tv eftersom man till och med kan marknadsföra produkter i själva programmen. Sånt gjordes väl ganska mycket i Big Brother om jag inte minns fel.

    NEJ!!! Mindre reklam i TV!!!

  8. #48
    Om man klagar på att TV räkningen kunde användas till bilförsäkringen när man är studen, så funderar jag samtidigt hur man kan ha råd med en bil? :shock:

  9. #49

    Re: TV licens

    Citat Ursprungligen postat av FreeSat

    Tyvärr har RadioTjänst fått igenom att det är vad apparaten URSPRUNGLIGEN var avsedd för som gäller. D.v.s. en TV mottagare med bortplockad kanalväljare är fortfarande en mottagare. Om det även gäller den ursprungliga användningen som gäller om man tar en monitor och förser den med en kanalväljare (egenhändigt tillverkad av diskreta komponenter som i sig inte kan anses vara avsedda för en kanalväljare eftersom de är generella) vägrar dock RadioTjänst svara på.
    Men, man kan lugnt skita i att betala om man inte vill. Pejling är bara en skröna, likaså att de kan få igenom en husrannsakan. För att få göra en husrannsakan måste maximistraffet vara minst fängelse, och brott mot lagen om TV innehav kan bara ge böter.
    Sluta tjafsa om det här; betala om ni vill, annars låt bli!
    Försöker ni processa mot R.T. måste ni ha massor av tid och pengar. De är ju en del av Staten och kan ta hur mycket resurser (=våra skattepengar) som helst i anspråk för att driva igenom den ena absurditeten efter den andra!

    Tack för ordet!
    Helt rätt det du säger.. Jag tog upp kampen med RT, och skickade intyg från en radioreparatör på att min TV var befriad från tunerdelen, men det gick inte hem. Jag har alla breven sparade någonstans, men dom hade några "undantagsparagrafer" som dom hänvisade till. Efter 3-4 brevväxlingar fram och tillbaka, tröttnade jag, och insåg att man bara är en liten skit som inte kan komma någonstans utan makt. För makt har man bara om man är rik, har ett tungt namn, eller är tillräckligt många.
    Jag är varken rik eller bär ett namn som betyder något. Och det här med att vara många kan vi glömma.. svenskar är ett folk som bara sitter hemma i tv-soffan och retar upp sig. Hade det varit i Frankrike eller nåt liknande land, hade folket spärrat av hela Radiotjänst med sina traktorer...

    Jag betalar licensen som sagt, men inte med glädje... och.. ja.. jag har projektor... :?

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av uffjikea
    Du har tolka lagen helt rätt Om man tar imot sänningen från parabol
    och plockar bort motagaren i tv så behöver man ej betala men då måste man göra det med alla tv och liknane art i hushållet
    Det finns ett ped från domstol.
    Där har du tyvärr fel!
    RT har fått igenom att det är apparatens URSPRUNGLIGA användning som räknas. Jag har kopior på domslut här, eftersom jag är synnerligen intresserad i ämnet. Och påläst!

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Boxer och TV licens
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 01:09
  3. TV-licens ... fråga ?
    Av csan i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 17:01
  4. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  5. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss