Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DivX på DVD?

DivX på DVD?

Har undrat över en sak, om man har en DVD spelare typ Kiss-DP500 eller liknande som klarar DivX...kan man bränna in avi filerna på en dvd-r och spela upp den på spelaren? Eller går det bara med vanliga cd-r skivor?

Tack på förhand! :smile:

där finns 2 dvd som klarar Divx (tror jag)....
    där finns på www.dvdnorden.se

Från deras hemsida:
    Full DVD/MPEG-4/DivX®/XviD/CD/MP3/Ogg Vorbis/CD-RW/DVD+-RW compatibility

Sen vet jag inte vad man ska tolka in i "DVD+-RW"...kan inte så mycket om dom olika DVD-inspelningsstandardna
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

kan man på något sätt brönna in svcd format på en dvd?...tänkte så att man inte måste bränna ner 2 eler 3 vanliga cd-r skivor?

är det skillnad på divx och divx ? finns det olika format typ mpeg4/divx och divx avi. på min spelare står det mpeg4/divx och jag har bränt cd skivor med film i divx avi och det funkar inte, det kommer bara upp en rot katalog och ett frågetecken framför filmen.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av triax
    är det skillnad på divx och divx ? finns det olika format typ mpeg4/divx och divx avi. på min spelare står det mpeg4/divx och jag har bränt cd skivor med film i divx avi och det funkar inte, det kommer bara upp en rot katalog och ett frågetecken framför filmen.
    Har du alltså bränt en skiva med en film som har typ det här namnet: "Bästa Filmen som finns - DivX.avi" ? Jag tror att du måste göra om avi-filmerna till .divx-format, vilket det finns progg till i Nimo Codecs Pack.

@Triax
    Har du en KISS
    Jag har en KISS-DP450 och har bränt massor av .avi och .mpg filmer på CD och aldrig haft dom problemen

Sen finns det en massa varianter av Divx 3.11, 4, 5 + olika typer inom varje version.

Jag har FW 2.8.0 och har fortfarande problem med en del 3.11 även dom med Xvid med ac3 ljud
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Jag har en centrum gemini 330, det står divx med mpeg 4 komprimeringsteknologi

Vet inget om den men den diskuteras flitigt här http://www.dvdforum.nu/forum/index.a...20&forum=1#new

Om du nu orkar läsa hela tråden för den är låååång 8)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Här finns även en dvd som funkar med divx!

Liknande ämnen

1. Divx i en dreambox
    Av saint i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 19:57
  2. Manualer för DB om DVD å DivX
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 18:03
  3. Divx-iso
    Av fagerhultarn i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 08:37
  4. [LÖST] Dvd m DivX
    Av larzonee i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-05-31, 14:20
  5. Divx
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 10:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss