Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 158

Ämne: Logg från nya ComHem kortet?

  1. #101
    Men inse att du inte vet vad du bubblar om. Om man är kunnig nog för att luska ut den så vet man nog även vad man ska göra med den.
    hehe

  2. #102
    ch2001
    Gäst
    om du dela med dig

    jag kan hjälpa dig fixa filer till ch dacgbg :wink:

    arkad :evil: :shock:

  3. #103

    Från pvm - ch2001 om S_Blocker

    Hejsan ch2001, det gäller mina försök med Season_Blocker13.
    Har tidigare hft problem att få det att fungera. Nu har jag bytt dator
    till en AST- bärbar nära mottagaren. Nu får jag kontakt med S_Blocker
    ca: 5 sekunder sedan får jag på tv-rutan "Kortfel".
    När jag nu ser trafiken så förstår jag att det inte går att få ut något
    användbart som alla har sagt tidigare. Däremot fungerar inte wall-
    banger på någon installation ännu. Kan jag ev få någon hjälp av någon
    så tackar jag och tar emot.

    pvm (tack ch2001)

  4. #104
    Inte för att jag är nån fena på detta men jag snackade nyss med en polare som är insatt i elektronik, data och signalbehandling och han sa att så länge det inte kommer ut ett slags pentakort med nån slags avancerad processor så kan vi glömma freetv. Om jag förstår han rätt så räknar kortet själv ut nycklar (kanske inte rätt ord) för att koda av signalen och till det krävs tydligen det här penta-kortet.

    Hoppas han har fel för freetv är skoj!

  5. #105
    Börjar låta som om det snart är dags att gå tillbaka till dom riktigt gamla korten med IC-kretsar på...... :wink:

  6. #106
    Citat Ursprungligen postat av tobbelakej
    Inte för att jag är nån fena på detta men jag snackade nyss med en polare som är insatt i elektronik, data och signalbehandling och han sa att så länge det inte kommer ut ett slags pentakort med nån slags avancerad processor så kan vi glömma freetv. Om jag förstår han rätt så räknar kortet själv ut nycklar (kanske inte rätt ord) för att koda av signalen och till det krävs tydligen det här penta-kortet.

    Hoppas han har fel för freetv är skoj!
    Han syftar på RSA i hårdvara. Det finns redan kort som gör detta. Det är inte det som är problemet. Problemet är att vi inte vet hur vi ska få ut nycklarna som ligger på originalkortet.

  7. #107
    Min tankegång som lekman blir ju då att om nu kort redan finnes (M2??) så är det kommunikationen mellan kort och mottagare som skall loggas och därifrån komma åt nycklarna???

  8. #108
    Citat Ursprungligen postat av tobbelakej
    Min tankegång som lekman blir ju då att om nu kort redan finnes (M2??) så är det kommunikationen mellan kort och mottagare som skall loggas och därifrån komma åt nycklarna???
    Jag förstår att du får den idén, men det funkar inte så. De nycklar vi vill åt lämnar aldrig kortet. De nycklar som används för att dekryptera bild/ljud lämnar visserligen kortet (och de kan du fånga genom att logga kommunikationen) men de byts ut var 10:e sekund.

    Nu tänker du förmodligen att "man kan ju dela med sig av dem via nätet" och det stämmer, det är så cardsharing funkar.

    De nycklar vi vill åt ligger inne i kortet och de kommer man inte åt utan att hitta en bug i kortets mjukvara eller hårdvara.

  9. #109
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Men dom måste ha lagt någon form av kryptering på kortet för att säkra nycklarna... Och om man då kan få ut en RAW file eller något på all info som finns i kretsen så borde (märk att jag säger borde och inte går) det gå att dekryptera det på något sätt... Eller jag är helt ute i bananskogen?

  10. #110
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Men dom måste ha lagt någon form av kryptering på kortet för att säkra nycklarna... Och om man då kan få ut en RAW file eller något på all info som finns i kretsen så borde (märk att jag säger borde och inte går) det gå att dekryptera det på något sätt... Eller jag är helt ute i bananskogen?
    Om man får ut all info som ligger på kortet så får man också ut nycklarna, ja. I klartext, de är inte krypterade.

    Men man får inte ut innehållet på flashen (och/eller eepromet). Som jag sagt tidigare, kortet är inte som ett papper som man kan kopiera. Det finns inget sätt att bara plocka ut det som ligger lagrat på kortet. Man måste be kortets egna programvara att berätta som sig själv. Och det har naturligtvis den som skrev mjukvaran på kortet sett till att man inte kan, det är ju liksom själva grejen med kortet. Tricket ligger i att hitta en bug i programmet, som man kan använda för att lura kortet att "försäga sig".

    Det går inte att plocka ut en "RAW file", eller något annat i den vägen.

    För att lyckas få ut nycklarna från kortet gör ni följande:

    1. Lär er hur man pratar med kortet
    2. Ta reda på EXAKT vad kortet ska svara på ALLT man kan säga till det
    3. Säg saker till kortet och notera om kortet svarar "fel", då har ni hittat en bug
    4. Ta reda på exakt hur buggen funkar
    5. Om buggen går att använda, använd den till att skapa ett kommando som man skickar till kortet som gör att kortet skickar ut sina nycklar

    Det var så de "knäckte" Viaccess. Det är jättesvårt.

Liknande ämnen

  1. Vilken hastighet i MHz på comhem kortet?
    Av Bogdan i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:47
  2. Guide till X-Sat CDTV410-C och nya Comhem-kortet
    Av sleeptalker i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 15:05
  3. Logg från Boxer (Via2)
    Av Zoomaz i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 15:20
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 11:59
  5. [LÖST] lite info om comhem-logg
    Av ch2001 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 21:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss