Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Cardsharing

Cardsharing

Eftersom alla operatörer förr eller senare kommer att byta till nya system, så tror jag att CARDSHARING på sikt är det enda som kommer att funka.
    Jag tror stenhårt på detta.

Man har en cardsharing-box med org. kort, denna kopplas upp mot en server.Sen kan typ 10-15 st koppla upp sig mot denna server och på så sätt kan man se tv "nästan" gratis.

Med detta system kan operatörerna byta system hur mycket dom vill, det stoppar iallafall inte cardsharingen.
    De´finns bara ett äkta GRÖNVITT lag, nämligen MESTA MÄSTARNA Västerås SK/BK.

ch2001
    Gäst
    vi kör nu cardsharing med dreambox och det funkar väldiget bra
    men nu finns det inga drambox för comhem

om du litar på dina kompisar ni kan använda Radmin men du måste ha tv kort :wink: :wink: :wink: :wink:

"Problemet" med cardsharing är väl att man bara kan se den kanal som servern tittar på, man får mao inte hela utbudet som kortet har.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Gäst
    Vissa servrar klarar kanske bara en kanal. Men, om vi antar att vi har en tuner kan vi se så så många kanaler som kortet hinner dekryptera under en CW period och som ligger på samma transponder. För ett Conax kort kanske ca 10 kanaler hinner hanteras. Om flera klienter tittar på samma kanal kan ändå fler klienter anslutas - flaskhalsen hamnar då i internet förbindelsen.

Den bästa lösningen för servern är en DB eller ett DVB PCI kort. Det räcker att packa upp CA strömmarna.

@eldkvarn
    Tyvärr finns det botemedel även för cardsharing, men inte utan penalty... och det dröjer innan det blir implementerat.

/Spock

Bygger inte allt på att man delar ut DCW?
    Lämnar kortet ifrån sig DCW även för dom kanaler som man inte tittar på?

Har inte testat cardcharing i praktiken så tekniken kanske har gått fram där också sen jag läste om det första gången :?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Gäst
    Bygger inte allt på att man delar ut DCW?
    Precis.

Lämnar kortet ifrån sig DCW även för dom kanaler som man inte tittar på?
    Ja, om man skickar ECM's för fler än en kanal.

/Spock

Berätta gärna mer om cardcharing
    Var kan jag hitta mer info om cardcharing?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss