Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Linux Emu 2.2 felmeddelande

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Linux Emu 2.2 felmeddelande

Vad betyder:
    ATR sent successfult
    Error receiving INS[0]=-1
    Error receiving PTS 0xff (1:-1)
    Tacksam för all hjälp
    *A*

Att du har förmodligen en Nokia 9310s eller 9311s box och dom verkar i princip omöjliga att få att funka med Season kort..

Har hållt på över en månad nu med att få mitt att funka, men det har aldrig funkat.. Har prövat en miljon inställningar och emu:er.. Alla sägs ska funka, men inte då.....

Har prövat med Season kort med extern spänning och utan..

Det bara vill inte, precis dom där felmeddelandena får jag hela tiden..

Provat WCE?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

U bet!

Har prövat med två olika datorer, har provat olika comportar, har plockat bort fifi buffertar.. U name it, I've done it..

Jag har kommit längst när jag kört Lce 2.2 faktiskt.. Då har datorn börjat dekoda och så, men nånstans blir det fel och ingen bild eller ljud...

Hallå
    Jag har en Nokia 9321s och dom verkar vara hopplös att få att fungera med SI.
    Har testat allt jag kommit över på nätet, men intefan fukar det.
    Men 9310,9311 lär ju gå att få till.
    Sök på forumet på: falken flyg, elegance och på mitt namn, jag skrev en del för ca ett år sen, elegance har nån Nokia som går bra.
    Du kan ju pm till mig får jag höra hur det går.
    *A*

Hmm.. Hittade en tråd som inte var så gammal som du skrivit om 9321:an... Men ska leta mer, fanns ju en del tips i den tråden..

Ingen som har provat att flasha om boxen tilll en strong mottagare och haft tur med SI??

Jag har skickat 2.1 till dej skriv in nyckeln 20 och kolla bauden samt att den står på conax

Liknande ämnen

1. Dreambox linux server felmeddelande!
    Av jeppepeppe i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 19:50
  2. Felmeddelande
    Av absinthe i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 15:51
  3. MII felmeddelande
    Av tcbkindh i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 22:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss