Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: ====

====

:arrow:

Re: Conax fil till C**h**

Citat Ursprungligen postat av dacgbg
    Nu finns conax kort som visar inte fel medelandet "kort fel " i c**h*m boxen.

Det är bara koden som fatas :wink:
    Japp, det är "B A R A" koden som fattas :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Conax fil till C**h**

Citat Ursprungligen postat av Xanoc
    Citat Ursprungligen postat av dacgbg
    Nu finns conax kort som visar inte fel medelandet "kort fel " i c**h*m boxen.

Det är bara koden som fatas :wink:
    Japp, det är "B A R A" koden som fattas :lol: :lol: :lol: :lol:
    Inte vara spydig, filen är inte trivial att ta fram.

Var finns filen att ladda ner? Vilka kort passar den till?

Rattle
    Gäst
    Att ta fram filen är faktiskt ganska trivialt, källkod finns både till viaccess och conax emulatorer. När med dessa i en gryta och rör om så får man en fin comhemsoppa Därimot koden är en helt annan sak Men visst är det trevligt om det kommit en fil som i teorin fungerar. Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?

/Rattle

1

Det är en megapic1 :lol:

Är du säger så det inte är en seca flash

Citat Ursprungligen postat av Rattle
    Att ta fram filen är faktiskt ganska trivialt, källkod finns både till viaccess och conax emulatorer. När med dessa i en gryta och rör om så får man en fin comhemsoppa
    Eftersom comhem ska ha ett kort som pratar viaccess men jobbar conax, vilket mig veterligen inte finns tidigare, så måste ju mjukvaran man lägger in på sitt funcard/basiccard/hej_och_hå_card vara skriven för detta. Att skapa mjukvara med en gryta och en spis har sällan funkat, i alla fall inte för mig.

Därimot koden är en helt annan sak Men visst är det trevligt om det kommit en fil som i teorin fungerar.
    Du menar nyckeln?

Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?

/Rattle
    Jag har fått intrycket att conaxsystemet kräver kort som har en implementation av RSA-algoritmen i hårdvara, för att hinna med det som ska hinnas med. Förvisso ska jag inte svära på att man inte kan använda funcardfiler på andra kort än just funcard, men jag tror inte det. Och funcard-korten har väl ingen hårdvaru-RSA?

ch2001
    Gäst
    garton

du har helt rätt :wink:

jag tror Rattle cycklar :wink:

funcard och conax :cry:

1

Finns funcard filer 5-1 - 6-1 som är conax,
    menar fungerar med conax modul.
    Ni som hår en "samsung 9500A via ci" kan se .
    -MENU
    -Embedded CAS

korsoski
    Gäst
    M-II och Titanium har båda RSA-algoritmen implementerad. Läste på nått forum att kanaler på CD med C*nax CA5 är knäckta så det borde väl snart vara möjligt att fixa till kort till C*m *em

/Moe

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss