:arrow:
:arrow:
Japp, det är "B A R A" koden som fattas :lol: :lol: :lol: :lol:Ursprungligen postat av dacgbg
Inte vara spydig, filen är inte trivial att ta fram.Ursprungligen postat av Xanoc
Var finns filen att ladda ner? Vilka kort passar den till?
Att ta fram filen är faktiskt ganska trivialt, källkod finns både till viaccess och conax emulatorer. När med dessa i en gryta och rör om så får man en fin comhemsoppaDärimot koden är en helt annan sak
Men visst är det trevligt om det kommit en fil som i teorin fungerar. Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?
/Rattle
Det är en megapic1 :lol:
Är du säger så det inte är en seca flash
Eftersom comhem ska ha ett kort som pratar viaccess men jobbar conax, vilket mig veterligen inte finns tidigare, så måste ju mjukvaran man lägger in på sitt funcard/basiccard/hej_och_hå_card vara skriven för detta. Att skapa mjukvara med en gryta och en spis har sällan funkat, i alla fall inte för mig.Ursprungligen postat av Rattle
Du menar nyckeln?Därimot koden är en helt annan sakMen visst är det trevligt om det kommit en fil som i teorin fungerar.
Jag har fått intrycket att conaxsystemet kräver kort som har en implementation av RSA-algoritmen i hårdvara, för att hinna med det som ska hinnas med. Förvisso ska jag inte svära på att man inte kan använda funcardfiler på andra kort än just funcard, men jag tror inte det. Och funcard-korten har väl ingen hårdvaru-RSA?Frågan är om inte en vanlig funcardfil ger samma resultat?
/Rattle
garton
du har helt rätt :wink:
jag tror Rattle cycklar :wink:
funcard och conax :cry:
Finns funcard filer 5-1 - 6-1 som är conax,
menar fungerar med conax modul.
Ni som hår en "samsung 9500A via ci" kan se .
-MENU
-Embedded CAS
M-II och Titanium har båda RSA-algoritmen implementerad. Läste på nått forum att kanaler på CD med C*nax CA5 är knäckta så det borde väl snart vara möjligt att fixa till kort till C*m *em
/Moe