Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Fundering på ett lösnings alternativ.

Rattle
    Gäst
    Boxen ger fullständigt fan i kortet och vice versa när det gäller tid. Kortet tittar endast på tiden inuti conax ecm'n.

/Rattle

Klockan

Hej skulle bara meddela vad som kommer upp om man kör Win Expl 4.4. Förutom en del annat står det så här : Maximum clock frequency= 0,0 MHz This card uses an internal clock : Work ETU = 0,0001041667 seconds Guard Time = 0,0012500000 seconds MVH bb

Det blev till slut en intresannt diskution.
    Om det är som rattle säger så kan det bli svårt att modifiera den
    tunnlade conax koden. Vilket tyvärr är synd.

Eftersom jag inte kan conax specielt bra så undrar jag vad
    ecm paketen är för något. Finns det någon som kan förklara
    lite för mig ?

Hej

Länken du skickade ch2001 är efter vad jag förstår absolut inte ens
    i närheten relaterad till conax eller tidshanteringen. Länken verkar
    vara en avhandling om olika sätt att mäta kvaliten på signaler från
    sateliter samt kuna beräkna fram hur stort fel man kan beräknas
    få vid olika mängd moln/lufttryck. Visserligen är det intressant,
    men inte relevant i denna tråden.

/James

Fick en liten fundering nu.. Med tanke på att tiden skickas ut till ALLT och alla så kan väl inte tiden vara så väldigt krypterad. visst dom kanske kan specifiera det lite men knapast att dom skickar det mot enstaka kort ! utan en större mängd med kort. hur har dom löst det så ALLA kort kan dekrytera tids signalen ?

Släpp det där med tiden, varje ECM har dagens datum i datasträngen (hela strängen är RSA krypterad). När kortet sedan dekrypterar strängen så kollar den mot sina egna abonnemangsuppgifter och jämför ifall den ska släppa på DW eller inte.

Och centralenheten sköter det där med tid automatiskt, inget som är speciellt avancerat.
    hehe

ok då går vi vidare.. Det känns som att komunikationen angående tiden är rätt säker.. så om inte någon person hittar en Flaw i kortet så är enbart en bruteforce att tänka på. nu är det jue ganska stark kryptering. men tänk på att det finns lika många nycklar som det finns abonenter. med andra ord. så finns det fruktansvärt många nycklar som kan fungera. och är man ett större gäng så borde det inte ta så lång tid att hitta en korrekt nyckel och med lite tur.. så frågan är .. finns det någon som har alghoritmen för conax. ? då kan man skriva en söt bruteforcer för detta ändamål. Nu tycker förståss många att jag e knäpp i huvedet. Men jag ser detta som ända lösningen för tillfället.

BF går inte.
    hehe

Går o går.. men många ser det nog som ett idiot projekt. Men juetidigare man startar desto tidigare får man tag i nycklar. undertiden så kan man jue kolla på andra lösningar med.

Rattle
    Gäst
    Eftersom tiden ligger i ecm:en (det packet som innehåller info som kortet behöver använda för att svara med korrekta CW, för att få bild) så får alla kort denna tid så fort man får bild eller om man nu inte har abbonemang på kanalen, "no access".

/Rattle

Liknande ämnen

1. en fundering
    Av malo i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 16:50
  2. En fundering
    Av satgoze i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 21:16
  3. Fundering
    Av Sweguy i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 12:52
  4. En fundering
    Av bob_dole18 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 14:35
  5. Fundering
    Av naik i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 08:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss