Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Fundering på ett lösnings alternativ.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Fundering på ett lösnings alternativ.

Hej

Jag har en liten fundering kring dessa små kort vi alla har.
    Kortet i sig innehåller information om vad vi prenemurerar på
    samt under vilken tid man gör det. Kortet i sig har ingen batteri
    backupp och borde därför inte själva veta tiden. Den bör alltså
    komma från boxen.

Om man nu prenemurerar på alla kanaler 1 månad så att man får
    in ett sådant abonemang i kortet och därefter kör genom en blocker
    som kontinuerligt ändrar på tiden till kortet. Då borde man väl kunna
    se på de kanalerna man haft fram tills det blir en omkodning.

Nu kan det vara som så att jag är helt ute och svävar, men man bör
    väl alltid förmedla sina funderingar. Om detta nu är helt fel så behöver
    man inte förklara en IQ befriad utan det räcker med ett svar att det inte
    går.

/James

Lång och välgenomtänkt fråga som förtjänar ett svar

Mina kunskaper om blockers är dock ytterst begränsade.
    Har aldrig sett några till Conax så det kanske inte ens är tekniskt möjligt, än mindre då till ComHems variant av det hela.

Nästa alternativ är då att scripta kortet, inga kända vägar in där heller dock.

Du kanske inte blev så mycket klokare på det här svaret men det är så mycket (eller lite) som jag vet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Jag är inte 100% säker, men jag har för mig att information om klockslag och datum hela tiden ligger inbakat i själva ljud/bild-informationen. I själva "TV-programmet" alltså. Det sitter visserligen en klocka i boxen, men den ställs sannoligt varje gång boxen slås på mha denna info i utsändningen.

Att lura boxen att klockan är något annat innebär förmodligen att skriva om programvaran i boxen, vilket skulle gå om det är en Dreambox eller liknande. Det är inte enkelt heller.

Inte heller helt hundra men tror det sitter två "timers" i kortet.

Rattle
    Gäst
    Datum och tid när det gäller conax ligger inuti ecm-paketet och det är inget man kan påverka, det vore ju lite väl enkelt.

/Rattle

hmm tiden borde skickas ut med rena viacess paket då boxen kan få tiden utan att nått kort sitter i. och boxen pratar inte conax. dock så kan det vara så att tiden kommer med i conax paketen också. men frågan e vart kortet tar tiden ifrån. boxen eller datan. är det någon som är 100% säker ?

Citat Ursprungligen postat av MoonWolf
    hmm tiden borde skickas ut med rena viacess paket då boxen kan få tiden utan att nått kort sitter i. och boxen pratar inte conax. dock så kan det vara så att tiden kommer med i conax paketen också. men frågan e vart kortet tar tiden ifrån. boxen eller datan. är det någon som är 100% säker ?
    "Datan", nästan alldeles säkert. Du menar det som kommer farande genom luften, antar jag?

Ja det är väl mestadels troligt att den tar det ifrån datan. sålänge inte comhem har nått cpryck.. men jag tycker det vore vara värt att kolla iaf. finns det ett hål där så har vi nånstans att leka. men som sagt troligen så skickar den ut tiden i conax som kortet tar. men vad händer om kortet och boxen inte är syncade ?

Citat Ursprungligen postat av MoonWolf
    Ja det är väl mestadels troligt att den tar det ifrån datan. sålänge inte comhem har nått cpryck.. men jag tycker det vore vara värt att kolla iaf. finns det ett hål där så har vi nånstans att leka. men som sagt troligen så skickar den ut tiden i conax som kortet tar. men vad händer om kortet och boxen inte är syncade ?
    Kortet och boxen är sannoligt synkade. Annars funkar det liksom inte. Jag skulle bli mycket förvånad om de inte var synkade.

ja de e klart att dom är syncade. men vad jag menar var om man infiltrerade uppdaterings signalen från comhem till boxen men inte editerade conax signalen till kortet.. vad händer då ?

Liknande ämnen

1. en fundering
    Av malo i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 16:50
  2. En fundering
    Av satgoze i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 21:16
  3. Fundering
    Av Sweguy i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 12:52
  4. En fundering
    Av bob_dole18 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 14:35
  5. Fundering
    Av naik i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 08:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss