Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: TV3, TV4, Kanal5 digitalt.. inte prioriterat

  1. #11
    Det är ju fan som att prata med en vägg. Ulla-Britt är säkert väldigt insatt i ämnet och använder sig inte alls av förskrivna svar. :roll:

  2. #12
    "våra analoga kanaler håller hög kvalitet"....
    jojo, att överhuvudtaget ge sig på och göra en jämförelse mellan analog och digital tv är inte bara enormt okunnigt, utan även rent idiotiskt. Att sen de analoga kanalerna inte har stereo/surround ljud gör ju ingenting - det är ju inte så att folk köper surround/dolby digtial anläggningar för dyra pengar nuförtiden? nej då, åtminstone inte Comhems kunder.

    sammanfattningen är enkel:
    så länge Comhem inte kan ta extra betalt för 3,4 och 5an kommer dessa inte att dyka upp i digitalform.
    Nej, vi kommer att fortsätta att överösas med bosniska, serbiska, ryska etc. kanaler som man som svensktalande har enorm nytta och glädje av.
    Rätt fint när man tänker på det, om du kommer från ett annat land kan du få dina hemkanaler i digital kvalitet, men vi som är från Sverige får nöja oss med stenålders-tv på de inhemska kanalerna.

    "de finns alltid de som vill ha bättre bild och ljud"
    fan va jag hatar comhem.
    ps. tack för utdragen ur mailväxling med comhem, hade själv tänkt att göra dessamma.

  3. #13
    Så här är det, en analog kanal sänds ut med ca 25Kw, en digital kanal sänds ut i 2.5Kw. (billigare att sända digitalt, 25Kw blir en fet elräkning) I en analog kanalplats ryms ca 5-10 digitala kanaler beroende på hur komprimerade dom är och hur mycket information som sänds för tillfället. I en digital kanal sänds bara "förändringar" i bilden, tex om ett nyhetsankare sitter å tjabblar är det bara munnen som rör sig och då kan man "låna" bandbredd från den kanalen till andra kanaler. Detta går inte med analog tv, då matas bilden hela tiden med ny information.

    Alltså, frågan är då varför inte ComHem går över till den digitala varianten??

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av ZoN
    Så här är det, en analog kanal sänds ut med ca 25Kw, en digital kanal sänds ut i 2.5Kw. (billigare att sända digitalt, 25Kw blir en fet elräkning) I en analog kanalplats ryms ca 5-10 digitala kanaler beroende på hur komprimerade dom är och hur mycket information som sänds för tillfället. I en digital kanal sänds bara "förändringar" i bilden, tex om ett nyhetsankare sitter å tjabblar är det bara munnen som rör sig och då kan man "låna" bandbredd från den kanalen till andra kanaler. Detta går inte med analog tv, då matas bilden hela tiden med ny information.

    Alltså, frågan är då varför inte ComHem går över till den digitala varianten??
    Därför att i dag så har inte alla digitalbox. ComHem har planer på att även köra analogt ett tag efter 2008 (det är då marknätet ska släckas) för att tillgodose de kunder som saknar digitalbox eller som det säkert finns då, rena digital TV apparater.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    Därför att i dag så har inte alla digitalbox. ComHem har planer på att även köra analogt ett tag efter 2008 (det är då marknätet ska släckas) för att tillgodose de kunder som saknar digitalbox eller som det säkert finns då, rena digital TV apparater.

    Smart! ops:

  6. #16
    Som någon ovan sade så verkar dom ha standard svar på i princip alla frågor. Så fick ytterligare ett svar, efter ännu mera gnäll. Det är lite "goddag yxskaft"-varning på svaren. De svarar i princip inte på frågorna utan bara rabblar sina standard svar. Jag antar att det är ett sätt att bemöta kritik.. inget bra sätt dock.

    Hej och tack för ditt e-postmeddelande
    Utrymmet bland våra digitala kanaler är begränsat och vi måste därför vara rädda om detta utrymme inför
    framtida lanseringar.
    Dessutom är innehållet i dagsläget exakt samma. Med tanke på vår kapacitet är det därför inte särskilt
    motiverat att lägga kapacitet på en digital variant. Det är mycket möjligt att programbolagen så småningom
    kommer att lägga till digitalt mervärde i de digitala varianterna och blir situationen givetvis en annan. Våra
    tidigare försök med en digital variant av en analog grundutbudskanal har inte fallit så väl ut bland kunderna,
    det var väldigt få som faktiskt ville betala för en kanal som de redan har genom grundutbudet.

    Vårt analoga grundutbud håller hög kvalitet. Det finns alltid de som efterfrågar bättre ljud och bild, men med
    hänvisning till argumenten ovan finner vi den analoga tekniken tillräckligt bra i dagsläget.
    Med vänlig hälsning
    com hem ab
    Kundservice
    Stefan Nordenvall
    Box 43
    871 21 HÄRNÖSAND
    Tel direkt: 0771- 55 00 00
    Fax: 020-55 44 11
    kundservice@comhem.com
    www.comhem.se


    Du skrev:
    __________________________________________________ ____________________________
    Datum: 2004-01-31 13:28:24
    Ämne: Re: Svar från kundservice på com hem
    Meddelande: Jag tycker att det verkar väldigt konstigt att prioritera att sända "nisch-kanaler" digitalt istället
    för att satsa på att sända kanaler med 0.5-3 Miljoner tittare digitalt. Väldigt konstig prioritering. Borde man
    inte prioritera att ha så bra ljud och bild man kan på de kanaler som har de högsta tittarsiffrorna och de
    populäraste programmen.

    När det dessutom drabbar ljudkvalitén på tex MTV och ZTV som sänder väldigt mycket musik, ställer jag
    mig verkligen frågande till hur detta inte kan vara prioriterat hos er.

    Jag betalar 199:-/mån till er för digital-tv, att man då bara får digital bild och ljudkavlité på drygt 50% av de
    kanaler man har är ju horribelt. Ni skriver att efterfrågan på den analoga kanalen ni testsände digitalt var
    väldigt låg. Men tanken kan väl knappast vara att vi skulle betala extra för att få grundutbudet digitalt. När
    man betalar så pass mycket som 199:-/mån för digital-tv så bör man kunna förvänta sig digitalt utbud på alla
    kanaler. Den allra största anledningen för mig att ha digital-tv är ju för att få bättre ljud och bild.. inte att ha
    hundra nisch-kanaler som är totalt ointressanta.

    Att SVT''s kanaler sänds digitalt trots att de finns i det analoga grundutbudet talar ju emot ert resonemang ni
    för.

    Som jag sagt tidigare så känner jag mig mycket besviken på er digital-tv tjänst och kommer med största
    sannolikhet att vara en föredetta ComHem-kund då ni inte tänker åtgärda detta heller. Det finns ju i dagens
    läge som tur är alternativ som erbjuder digital bild och ljudkvalité på samtliga kanaler som ingår i deras
    tjänster.

  7. #17
    Jag tog och skickade detta mail, ändrade lite så att det passar mig, få se om man får ett liknande svar. Om fler tjatar på ComHem kanske vi kan få igen detta.

    Jag tycker att det verkar väldigt konstigt att prioritera att sända "nisch-kanaler" digitalt istället
    för att satsa på att sända kanaler med 0.5-3 Miljoner tittare digitalt. Väldigt konstig prioritering. Borde man
    inte prioritera att ha så bra ljud och bild man kan på de kanaler som har de högsta tittarsiffrorna och de
    populäraste programmen.

    När det dessutom drabbar ljudkvalitén på tex MTV och ZTV som sänder väldigt mycket musik, ställer jag
    mig verkligen frågande till hur detta inte kan vara prioriterat hos er.

    Jag betalar inte 199:-/mån till er för att bara få digital bild och ljudkavlité på drygt 50% av de kanaler ni sänder. Det är ju horribelt. Ni menar att efterfrågan på den analoga kanalen ni testsände digitalt var
    väldigt låg. Men tanken kan väl knappast vara att vi skulle betala extra för att få grundutbudet digitalt. Om man nu ska betala så pass mycket som 199:-/mån för digital-tv så bör man kunna förvänta sig digitalt utbud på alla
    kanaler. Den allra största anledningen för mig att ha digital-tv är ju för att få bättre ljud och bild.. inte att ha
    hundra nisch-kanaler som är totalt ointressanta.

    Att SVT''s kanaler sänds digitalt trots att de finns i det analoga grundutbudet talar ju emot ert resonemang ni
    för.

    Som jag sagt tidigare så känner jag mig mycket besviken på er digital-tv tjänst och kommer med största
    sannolikhet inte att skaffa digital box då ni inte tänker åtgärda detta. Det finns ju i dagens läge som tur är alternativ "Boxer" som erbjuder digital bild och ljudkvalité på samtliga kanaler som ingår i deras
    tjänster (ViaSat med mera).

  8. #18
    tomas65
    Gäst
    Varför tar ComHem betalt för TV8,när den är en gratis kanal? enl
    en tidningsartikel i Lördags?

  9. #19
    Jag skickade ett liknande mail till dem och jag fick samma svar.
    De som jobbar på kundtjänsten verkar tycka om att använda copy and paste.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av styxx
    Jag skickade ett liknande mail till dem och jag fick samma svar.
    De som jobbar på kundtjänsten verkar tycka om att använda copy and paste.
    De kanske också hänger här och tyckte att eftersom du skickade ett liknande mejl kunde de också skicka ett "liknande" svar. :lol:

Liknande ämnen

  1. Hittar inte Kanal5
    Av bjornsson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:50
  2. Kanal5
    Av phq i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-22, 07:14
  3. Kanal5
    Av droos i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 18:50
  4. Kanal5's bildkvalitet - ett skämt?
    Av gusax840 i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 14:57
  5. Kanal5 analogt?
    Av Polisen i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 11:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss