Citat Ursprungligen postat av PPCRulez
Fick följande som svar från ComHem idag, när jag klagade ytterligare på svaret jag fått.

Utrymmet bland våra digitala kanaler är begränsat och vi måste därför vara rädda om detta utrymme inför framtida lanseringar.
Dessutom är innehållet i dagsläget exakt samma. Med tanke på vår kapacitet är det därför inte särskilt motiverat att lägga kapacitet på en digital variant. Det är mycket möjligt att programbolagen så småningom kommer att lägga till digitalt mervärde i de digitala varianterna och blir situationen givetvis en annan. Våra tidigare försök med en digital variant av en analog grundutbudskanal har inte fallit så väl ut bland kunderna, det var väldigt få som faktiskt ville betala för en kanal som de redan har genom grundutbudet.

Vårt analoga grundutbud håller hög kvalitet. Det finns alltid de som efterfrågar bättre ljud och bild, men med hänvisning till argumenten ovan finner vi den analoga tekniken tillräckligt bra i dagsläget.
Hmm.. deras analoga utbud håller inte speciellt hög klass tycker jag. Och att ljudet är mono är ju riktigt kasst. Med andra ord kan man sammanfatta vad ComHem tycker med att så länge dom inte kan ta extra betalt för att sända digitala versioner av de kanaler som finns i grundutbudet så kommer dom inte att bry sig...

Kvalitén på det analoga utbudet har säkert att göra med hur länge sedan fastigheten kopplade in ComHem, vi i våran förening har relativt ny anslutning och hos oss är bilden väldigt bra. Men jag tycker nog också det är lite dumt att Comhem inte har grundutbudet digitalt också, inte för att jag skulle vilja betala extra för det.