Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: någon som hört talas om detta? comhem_extract.xvb

@LPmannen
    Det du pratar om kallas för MOSC (Modified Original Smart Cards). Man använder ex. Winexplorer och ett script för att försöka få liv i gamla Canal Digital kort. Detta funkar alldeles utmärkt och därför är gamla CD kort mycket eftertraktade bland folk som håller på med MOSC.

ComHem_extract scriptet tror jag dock inte används för MOSC utan låter mer enligt namnet om ett försök att få ut mk-nycklar ur ett ComHem kort.

Innan du testar scriptet med ditt org. kort så bör du läsa lite om vad scriptet gör så du inte förstör ditt kort i onödan. Och du kommer få betala en avgift för att få ett nytt kort.

Vad är MOSC? Vad står förkortningen för?

En gissning från min sida är att det är ganska svårt att förstöra ett kort genom att säga "fel" saker till det. Även om comhem tar en avgift för att skicka ut ett nytt kort så tror jag att de föredrar att korten inte pajjar öht, blir mindre jobb på det viset. Enligt operatörernas sätt att se på saken är säkerhetssystemen ett nödvändigt ont som funkar som bäst då man inte märker av dem alls.

Det är en GISSNING! Prova på egen risk, LPmannen.

Hej!

Scriptet fungerar till conax kör själv med det.. Så det är ingen löngn.. Det som inte fungerar hos mig är kiosk men vad gör det.. Har ju alla dom andra kanalerna.. Om det finns något script till comhem kan jag inte svara på tyvärr..

Mvh Playman

Re: någon som hört talas om detta? comhem_extract.xvb

Citat Ursprungligen postat av garton
    Citat Ursprungligen postat av LPmannen
    Jag känner en kille som laddade ner ett script som gjorde att hans original Conax kort (Canal+, gamla kortet) hoppade igång igen, det som hände var att han nu har alla kanaler fram till 2010 eller nåt...
    Jag har sett det med egna ögon, så det är inget ljug...

Hur som helst, på samma ställe fanns ett script till com hem, enligt rubriken...
    På länken stod det: "Secret Key extractor for COMHEM cards"

Vågar man prova?
    Nån som vet något? Har sett att det finns script som bara läser ur skräp o annat onyttigt..
    Det är klart att du vågar prova. Om kortet pajjar så slänger du det bara, ringer och ber om ett nytt och säger att hunden käkade upp det. Kanske du får betala någon avgift men det kan det väl vara värt?
    någon avgift dom tar 500:- för ett nytt kort

Saftigt, 500 spänn... om jag var LPmannen så skulle jag inte riskera det. Chansen att skriptet ska lyckas göra något vettigt är ju inte stor.

Grejen är väl att nå´n måste prova för att andra ska få veta. Med tanke på hur många vi är på detta forumet så skulle det kunna testas :wink: mycket grejer om alla offrade en tia på det...

Det är...

jag självklart med på.Det tror jag faktiskt alla är villiga att satsa på.Frågan är ju bara vem som skall få äran att få mottaga dessa slantar och om någon har tillräckligt med kött på benen för att utträtta något med dem.Som läget har varit här inne den sista tiden är att de som tror sig kunna mer en oss andra lägger ner sin energi på att få nybörjaren att känna sig ha ännu sämre och nästan spottat in en massa tråkiga inlägg som är på småskolenivå. :?
    Aldrig hata. Bara Älska.

Visssssst

Fattar du inte att i princip samtliga på detta forum är ute efter att
    SLIPPA betala för free tv ?

/Parry

Japp,så är det kanske!

Många är giriga.Själv är jag inte speciellt noga med comhems utbud för det tycker jag inte dem kan skryta med.Jag har alltid haft abb.på canal+ för det är sporten jag vill åt.Jag tycker självklart att priserna är dyra med tanke på utbudet men jag håller på med detta för jag tycker det är en rolig hobby.Mitt mål är liksom de flesta andra här att få gratis tillgång till Comhems kanaler men inte för att jag tycker om och se på tv och är snål utan det är kampen spänningen jag vill åt,att få vara med i kampen mot conax.//MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

Citat Ursprungligen postat av parry
    Visssssst

Fattar du inte att i princip samtliga på detta forum är ute efter att
    SLIPPA betala för free tv ?

/Parry
    om jag inte missminner mig så är free tv just gratis :wink:

Liknande ämnen

1. Någon som kan lösa detta?!?!
    Av MrBlue i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 12:34
  2. Någon som vet hur man styr detta?
    Av Dizzy_dan i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 22:18
  3. kan någon verifera detta! !
    Av giggelito i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 20:08
  4. [LÖST] nån som hört vad detta är?
    Av smack i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 14:45
  5. Är det någon som varit med om detta ?
    Av Zamora i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 18:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss