Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Funkar Sagem 632 efter DD-uppdateringen?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av laspalmas
    Lyfter lite, en kille jag känner gjorde en sw uppdate nu i dagarna på 632:an men efter det fick han problem med 16/9 växlingen när han skiftar kanal är det något som hängerihop med nya sw tror ni och går det att "backa" uppdateringen på något sätt.
    Vet inte vilken version det är han har nu eller om det är en gammal uppdate som han inte gjort tidigare!

    Citat ifrån prisjakts forum:
    http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...opic=48530&hl=
    2 feb 04
    "Efter att jag laddat ner nya SW för Sagem 632.
    Har jag hittat en bugg i nya SW ( tror jag ), boxen är nu hos Sagem för åtgärd.
    Vid 16:9 sändning ocn när boxen är ställd i 16:9 läge blir bilden svart
    och boxen bootar om med texten INIT i displayen.
    Om man växlar till 4:3 läge i boxen uppstår inte detta fel !

    Fick veta av Expert att Sagem har 24H service, vilket betyder att boxen skall
    lagas eller bytas ut inom 24H, kul och se om dom klarar det ! "


    Det jag har läst efter detta inlägg är att de tog tillbaka den boxen. (om "de" är Expert eller Sagem norden vet jag ej)

    /Mekis

  2. #12
    Mer info om bugg i Sagem Itd 632, 62 och 64

    saxat ifrån annat forum:

    Om du ställer in Display Type på 16:9 och ställer in VCR-utgången på Y/C (alltså S-Video), och sedan rattar in en kanal som för tillfället sänder ett program i widescreen-format, så kommer boxen att göra en re-boot. Ibland går den tillbaka till senaste kanal som den kunde visa och i vissa falla hamnar den i en evighetsloop där det gäller att snabbt byta kanal innan den går ner igen.

    Detta gäller bara om du måste ha S-Video ut på VCR-scarten, alltså! Det är något som jag måste. Om du inte har det behovet så slipper du problemet genom att ställa in VCR-scarten till PAL. Om man måste ha ut S-Video, så får man snällt ställa om till 4:3, antingen pan&scan, eller letterbox. Naturligvis gälller allt detta om du har widescreen-TV.

    SAGEM är medvetna om detta problemet!!

    Jag har talat med SAGEMs VD i Sverige. Det var ett bra samtal, och han var mycket tillmötesgående. Dock blev beskedet att det inte var sannolikt att en programuppdatering skulle komma för 1. det är fransmännen som bestämmer om det ska göras, och 2. det kostar för mycket att lägga ut en programuppdatering för ett "mindre" fel

  3. #13
    mitt guldkort funkar inte på min sagem itd 632.... behöver jag funcard med slipstream ?

Liknande ämnen

  1. funkar sagem itd64 med Season Interface?
    Av hellow i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 12:41
  2. problem med sagem boxen efter uppdatering
    Av abcdef80 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 10:22
  3. [LÖST] Sagem box + guldkort = funkar inte ??
    Av segge100 i forum Boxer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 07:36
  4. [LÖST] Senaste uppdateringen på Sagem-box
    Av TV 666 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 13:06
  5. [LÖST] Hur funkar uppdateringen av ppv film?
    Av Jezz i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 00:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss