Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Hur gör man filer till boxer.

Hur gör man filer till boxer.

Finns det någon bra guide till hur man gör slipstream filer till boxer gärna AU?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Det framgår inte riktigt av ditt inlägg vad det är du vill göra om från och till... Om du skriver det ska jag nog kunna hjälpa dig...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

OK Jag har en MP3,5 brännare och vill kunna göra egna slipstreamfiler till Boxer och Viasat, till GK har jag lärt mig via mycket bra guider, undrar om det finns bra guider till slipstreamfiler också.

Eller hur man gör om Stopstops filer till AU.

Bra idé där, en riktig guide med steg-för-steg beskrivning vore bra..!

Jag har brottats ett tag med ett liknande problem, vilket jag inte lyckats lösa trots att jag sökt information i olika trådar, både här och på andra håll...

Jag har idag ett helt fungerande och autouppdaterande guldkort. Jag skulle vilja ta informationen från detta och skapa ett Funcard (som helst då också fungerar...) Har provat att läsa ur informationen, föra över denna till Morphex och därfter bränna ett kort. men det vill inte fungera...

- Vilken fil ska jag ta från guldkortet? Och med vilket program gör jag det? (MKExtract funkar bara för originalkort?)

- Till vilket program ska jag föra över denna fil? (en editor antar jag)

- Hur gör jag sen?

Kort och gott en guide som steg för steg visar hela vägen (alla är vi barn i början...) som bara inte kan misstolkas...

Med tanke på hur många gånger jag sett denna förfrågan på olika forum (nästan samtliga besvarade med ett inte allför givande "sök och du skola finna-svar") så är jag inte helt ensam om att efterfråga en dylik guide.

Så, alla ni som kan och vet - kom med en guide!

Tack på förhand!

// En vilsen nybörjare

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Kolla på http://guider.comhit.net/ där finns bra guider hur man gör till Viasat och det är nästan samma till Boxer...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Ok tack för hjälpen men det finns inga bättre och mer detaljerade för olika typ boxer, CD, och olika kort typer som GK, Funcard m.m.

Har återigen kikat på guiderna som finns och försökt bli klok på dom.... Utan framgång (suck).

Har försökt läsa av mitt guldkort med "ViaTool 0.50" men det stannar bara, utan att bli färdigt. Dessutom dyker det upp olika resultat i rutorna under läsning, dvs de varierar från gång till gång.

Ska jag använda något annat program för att läsa av guldkortet? De guider som finns visar ju bara hur man gör för att kopiera original-kort, ej guldkort.... Vad göra?

//Än mer vilsen

Det är bara till orginalkort

kolla här http://www.adteknik.se/swedish/faq.htm#7
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Ok.... Så det finns inget smidigt program (eller sätt) att läsa av innehållet ur ett guldkort för att sedan lika smidigt programmera ett funcard med den informationen?

Lite synd, när jag trots att sitter på ett fullt fungerande och autouppdaterande guldkort...

Antar att det inte är lönt att fråga efter autouppdaterande funcard-filer här? :wink:

Inga andra tips om hur man kan lösa det på? Tacksam för all hjälp...!

//Jompedomp

Kolla länken i förra posten, nu pekar den rätt :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. boxer filer
    Av mickem55 i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 15:09
  2. [LÖST] Någon som Hex filer till comhem och Boxer?
    Av tni28 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 15:17
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-24, 10:12
  4. Hex filer till boxer (senda)
    Av leinad76 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 08:34
  5. var hittar man Eeprom filer till boxer???
    Av Ravenofoden i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 12:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss