Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: vad gör jag för fel?

hittatde det här på ett forum

"gå in i bios o stäng av com2, sedan går du in i enhetshanteraren å ändrar på USB Serial port till com2....
    Då kommer windows att säga att den använder com2 till en annan process....strunta i det o ändra till com2..
    Stata Multipog 1.4 o välj MP Set o sedan spänning till....Och klicka på Phoenix 3.58Mhz........"

Hur går man in i bios? Kan inte så mycket om datorer ops:

Om du inte vet vad du gör så håll dig undan från BIOS, är nog bättre att inaktivera com2 istället om du vill det

Adteknik har en bra förklaring på det (även annat) http://www.adteknik.se/swedish/faq.htm#19
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Tack för alla svar, jag får kolla med ad supporten om dom har några mer råd, Har verkligen provat allt nu utom en annan dator så det får bli det i morgon.

Tack alla!

När jag hade problem med comporten så gick jag in i BIOS och stängde av mitt IR-öga som hade samma IRQ (vad nu det är) och sen dess har det fungerat perfekt... :smile:

Jag hade oxå problemn med min brännare (seriell MP3.5) när jag hade min IR igång. Men stängde jag av IR så fungerade det klockrent.

mig vetligen så har jag ingen ir. Har hört om IRQ oxå men har inte den blekaste om vad det e, nån vänlig själ som vet?

Det där med "Sending Trapcode" kan ta upp till fem minuter eller mer...i alla fall för mig. När du har Canal Digital-filerna ligger på kortet så känner inte programmet igen operativsystemet och jag brukar resetta kortet då. Det är då du får "Sending Trapcode"...Så låt kortet sitta i och programeraren arbeta i alla fall i en kvart. Därefter kan du nog börja anta att något är fel. Så här ser det ut för mig från början till slut:
    ....

unsupported Titanium OS found.

resetting card...

-> sending TRAPCODE...
    reading atr...
    ATR : 3B EC 00 00 40 32 54 49 54 41 4E 49 55 4D A0 11 01 03
    -> success: boot trap code entered.

OS target = TitaniumCard 1
    OS version = 01.03

authenticate :
    80 82 00 00 08 4B 49 4C 4C 4D 45 00 00 -> 90 00
    -> success: authenticate !

restore loader...
    80 E4 00 00 00 -> 90 00
    -> success: Titanium Card OS has been restored (virgin state).

----

Ovanstående operation tog cirkus 8 minuter....

den står på sending trapcode i 3,5 timmar, och jag fick kortet uppdaterat av en vän till os 1.04 men när jag satte i kortet så stog det bara unsuported os. Det funkade hos min vän men inte hos mig. Jag har lämnat programeraren till honom så får vi se om den funkar på hans dator.

Jag kör med det Titanium cardprogger 1.9.0 som finns under FILER här och det uppdaterar bara kortet till OS 1.03. Så om din polare uppgraderat kortet till 1.04 så kanske det är problemet?

Använd ELVIS när du proggar Titanium :lol:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss