Jag ringde nyss comhem och fick prata med en ung trevlig och ganska kunnig kille för en gångs skull.
Min fråga till honom var om comhem sänder de olika testsändningar i 5.1 Dolby Digital som bland annat SVT står för. ( canal+ har också kört en del ). Jag förklarade för honom att detta så småningom kommer att vara reguljärt och att folk faktiskt bryr sig om kvalite.
Som svar får jag att boxarna som har Digital optisk utgång stödjer dolby digital men inte är aktiverade att köras i comhems nät. Det krävs mao en mjukvaruuppdatering av comhem själva för att detta ska fungera och man ska få ut 5.1 sändningarna i 5.1 där hemma.
Han antecknade min önskan att det i framtiden skulle fungera och mailade vidare min förfrågan till nån mer viktig person eller nåt.
Det jag nu hoppas på med detta inlägg är att folk verkligen ringer till deras tekniska kundtjänst och nämner att de önskar att comhem verkligen hänger med i den tekniska utvecklingen som faktiskt sker utanför comhems värld.
Ringa och trycka på dem lite.
Jag menar ju alla andra nät har stöd för detta men VAFAN inte comhe. det är som vanligt.
RING RING RING. Man måste hetsa... kanske leder till resultat