Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nybörgare med nybörgarfrågor.

Nybörgare med nybörgarfrågor.

Hej jag har en gammal kortprogrammerare som jag har försökt bränna ett guldkort med. Guldkortet har vart kodat förrut och fungerat på min dekoder. Jag använder ett program som heterkeymaster 1.31. Jag har hittat filer som jag bränt in på kortet som jag hittat på ssh
    ethereal3mk_pic.hex
    ethereal3mk_eeprom.hex

Programmet säger att det gick bra med bränningen.
    Men jag får inte fram nå kanaler.

Jag har läst alla guider jag hittat men det käns som en djungel. Så är det någon som vill ge mig lite tipps så att jag kommer vidare? Tacksam för svar ps det va ett jättebra forum läsning för flera dagar. sökfunktionen var bra den med.

Mvh Mikko

testa geo32 geo34 m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

jag har hämtat de programmen men de funkar inte det blir ett fel meddelande comdlg32.dll inte registrerad. Hämtade hem tillägget men fungerar fortfarande inte. jag la bara dll filen i samma mapp.

Vad har du hämtat hem?

Geo32 och Geo34 är vanliga hexfiler, finns där du hämtade din första

Om du säger vad du har för box så är det lättare att säga vad som ska fungera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

nokia 9802 s heter boxen

Kortet har varit kodat förr.

9802 fungerar med allt, nästan så den går med telefon kort

dra ner en geofil så skall du se att det funkar igen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

jo t-bird det är sant det du säger det funkar med telefon kort men det är lite shiti att ha med den när man är ute ska bara ta upp min 9802 ur fickan
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Du kan hämta färdiga guldkorts filer på stop stop så länge har altid funkat för mig...

Problemet med dll filen beror nog på att du försöker öppna editorn som medföljer geo 32 / 34 ...
    Jag hade liknande problem med parabolnisses editor och windows XP..
    Du kan läsa den tråden för lite tips.

http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=7425

Du måste lägga dll filen i windows registret inte bara i samma mapp som editorn ( läs ovanstående inlägg "problem med nisses editor och XP")

Simma Lugnt....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss