Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Instruction 26 ComHem

  1. #11
    Jag undrar kan man inte öppna en typ av adress tråd där man lägger in vilka forum som tex scriptet ovan är hämtat ifrån? Jag förstår inte mycket men ju mer man läser desto mer ökar chanserna.

    Om jag söker på nätet efter Conax så raslar det bara till, man vet inte var man ska börja.

    Vore bra om Crew kunde öppna en tråd där folk kan skriva i länkar istället för att bara kopiera in stycken ifrån respektive forum?

  2. #12
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13
    Jag har sett den tråden förut. Trodde det bara var länkar till försäljning av boxar mm. Reagerade mest på att folk bara kopierar in en massa siffror i diverse trådar och säger "Taget från ett annat forum" man får inget samanhang och det är nog svårt att brgripa ändå. Bättre att folk då läger in allt direkt i länktråden(länkar till sidan)

  4. #14
    rsacas5
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av yougart
    När jag kör det där scriptet får jag detta till svar av programet, jag satte mitt c*mhem kort i phoenix brännaren, men scriptet kanske e skrivet för ngt annat? Förklara gärna, jag vill lära mig. Ngn som har en bra sida där man kan hitta mer info om hur c*mhem korten funkar och krypteringssätten...

    Getting Cam ID for Log File

    Timeout from 2A command
    Det finns ingen sida som förklarar comhemkorten däremot conax dock knapphändigt.
    Varför du får timeout är nog för att du har fel inställningar i winexplorer välj conax.
    scriptet är VB...

  5. #15
    rsacas5
    Gäst
    undash jag kan hålla med lite om att det kanske var fel att inte ge någon yterligare information MEN man lär sig mer när man söker själv (pedagogik från min sida till andra) AHA upplevelsen får man då och lär sig på djupet istället för på ytan som är borta nästa dag... Jag lade även upp detta script på vkeys där jag hänvisar till en sida där man kan titta lite mera. Det kompletta scriptet har även inställningar för conax. Ni som får timeout kan testa detta istället.
    /rsacas5 Masken
    '
    'Instruction 26 analyze for ComHem-Card(SW2=11) VB Script File - Created 2004-02-03 by Masken.
    '
    'Immediately after the ATR is received, instruction 26 is sent to the card indicating that
    'the CAM needs to be setup before any further traffic. This instruction also
    'includes the version of the host.
    'For further information about conax go see http://www.websamba.com/ConaxWonderland/
    '

    Dim menuFlag

    Dim CheckSmartcardSettings

    Call SmartcardSettings

    Sub Main()
    sc.write ("DD 26 00 00 03")
    sc.read (1)
    sc.write ("10 01 40")
    sc.read (2)
    sc.write ("DD CA 00 00 11")
    sc.read (2)
    sc.read (18********* ta bort***** förbannade smilies hehehe*****)
    End Sub

    Sub SmartcardSettings()
    ComPort = Sc.InputBox("Phoenix-interface on port? ", "Config Com Port", 1)
    If ComPort = "" Then
    CheckSmartcardSettings = 1
    Exit Sub
    End If
    Sc.Print (vbCr & "- config WinExplorer..." & vbCr)
    Wx.CommPort = "com" & ComPort & ":"
    Wx.BaudRate = 9600
    Wx.ResetBaudRate = 9600 ' Baudrate **01**
    Wx.Parity = 2 ' 0 = None, 1 = Odd, 2 = Even, 3 = Mark, 4 = Space
    Wx.StopBits = 2 ' 0 = 1 stop bit, 1 = 1.5 stop bits, 2 = 2 stop bits
    Wx.DTRControl = 1 ' Initial state of DTR 0 = off, 1 = on
    Wx.RTSControl = 0 ' Initial state of RTS 0 = off, 1 = on

    Wx.ResetDelay = 1000 ' In microseconds
    Wx.ByteDelay = 6000 ' In microseconds
    Wx.RxByteTimeout = 200 ' In milliseconds
    Wx.ResetMode = 1 ' 0 = No Resets, 1 = ISO Reset (Expect a ATR), 2 = Device Reset (No ATR)
    Wx.ResetLine = 0 ' 0 = Toggle RTS for Reset, 1 = Toggle DTR for Reset
    Wx.ByteConvention = 1 ' 0 = Inverse, 1 = Direct
    Wx.FlushEchoByte = 1 ' 0 = no flush, 1 = flush - A Phoenix interface will echo each byte transmitted.
    Wx.FlushBeforeWrite = 1 ' 0 = no flush, 1 = flush - Flush the receive buffer before each write to strip off Null bytes.
    Wx.IgnoreTimeouts = 1 ' 0 = Abort script on a receive timeout, 1 = Ignore all receive timeouts
    Wx.ResetAfterTimeout = 0 ' 0 = Don't reset after a timeout, 1 = do a reset after a timeout - Not used if "IgnoreTimeouts=0"
    Wx.LogTransactions = 0 ' 0 = Don't log transactions, 1 = log transactions
    Wx.DisplayUSW = 0 ' Display USW after script complete 0 = no, 1 = yes
    Wx.DisplayFuse = 0 ' Display Fuse after script complete 0 = no, 1 = yes
    End Sub

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    T-bird kom du någon vart med info om conaxsystemet när det begav sig för några år sedan?

    Har du kvar någon info eller script?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 19:11
  2. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 12:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss