Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 44

Ämne: Får inte igång conax på MII

Citat Ursprungligen postat av gsx750
    sätt baudrate på 9800 så fungerar om det är ver2 av MII
    Testade de nyss, det hjälpte ej

Jag har provat med baudrate 9900, 9800, 9600 och får svaret "Complete, card programmed" i alla dessa lägen men kortet funkar ändå inte i min Samsun 9500 AY.

Får igång allting med Titanium kort utanproblem så kan det vara någon inställning som man måste göra på Samsung 9500 AY boxen för att få M-II kort att fungera?

Är det nån som har fått M-II korten att fungera på Samsung 9500 AY?

Jag har fått det att funka med sammy9500AY. körde med baudrate 9900... men boxen krånglar lite när jag stoppar i kortet.. fick stoppa i det stänga av boxen. sätt på den igen byte fack, dra ur sladden osv osv.. ett satans krångel innan den hoppade igång...
    testa lite... Jag har mjukvara 118 i min sammy...annars har jag inga mer bra förslag..
    zam
    Världen är som världen är!

-Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

Bara en lite dum fråga.

Kan man var säker på att der är ett Magic M-II kort man har, korten jag vi fick är helt vita och det står inget på dem(vi beställde från keycard.dk), det borde väl inte gå att komma upp "Complete, card programmed" när jag kör M-II spöket om det inte är ett M-II kort?????

:lol: Samsug 9500AY Översta kortläsare Viasat Ondersta conax Altså sätt kortet i den ondersta

M-II kortet funkar inte i något av platserna(men i menyn, under emmbedded cas, så står det att det är ett conax kort när jag stoppar i M-II kortet), mitt Conax Titaniumkort funkar i bägge platserna och likaså mitt Viasatkort.

Jag hadde i dag åkså bråblem med min m2 kortnär jag skulle ypdateradet jag ladda hem nua spöken ock ladda det i mitkort när det var färdig kom det fram et ksylt OK tryck på det före du drar ut kurtet.

Har du testat att göra boxen strömlös, och starta upp den med M-II isatt?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. Får inte igång Thor
    Av linkans i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 17:15
  2. Får inte igång conax på Titanium kort
    Av Mac Gyver i forum Canal Digital
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 07:02
  3. utbytt conax orginal kort går det att få igång??
    Av petkal i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss