Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: comport / usb i win xp ?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

comport / usb i win xp ?

Ska göra mitt första kort nu men vet inte hur jag ändrar com-port i win XP. Har ju brännaren i en usb-port och jag hittar inte nånstans i win xp där man kan ändra sådant Har sökt här på forumet men bara hittat svar på hur man löser det i win98 Tacksam för hjälp

mmm, hittade nyss det där och nu så har jag fått rätt namn på porten (USB Serial Port) men programmeraren säger ändå "ingen programmerare hittad"

har du valt rätt comport i progarmet?

Ja, jag har valt rätt comport i programmet, com1, den som heter usb serial port.
    Kör programmet CardProUSB som jag fick med ihop med programmeraren och när jag klickar på read så läser den kortet och kommunikationen mellan programmeraren och datorn verkar fungera som den ska. Men när jag byter program till MP 3.4-3.5 Utility V1.40 så säger den fortfarande Ingen programmerare hittad

Ska göra mitt första kort nu men vet inte hur jag ändrar com-port i win XP. Har ju brännaren i en usb-port och jag hittar inte nånstans i win xp där man kan ändra sådant Har sökt här på forumet men bara hittat svar på hur man löser det i win98 Tacksam för hjälp
    hedman75...var hittade du lösningen för win98???
    Jag har sökt som en idiot men inte hittat nåt svar på hur man döper om comportarna i win98.

Mvh Kvast

Citat Ursprungligen postat av hedman75
    Ja, jag har valt rätt comport i programmet, com1, den som heter usb serial port.
    Kör programmet CardProUSB som jag fick med ihop med programmeraren och när jag klickar på read så läser den kortet och kommunikationen mellan programmeraren och datorn verkar fungera som den ska. Men när jag byter program till MP 3.4-3.5 Utility V1.40 så säger den fortfarande Ingen programmerare hittad
    Har för mig att du lägst måste ha firmware 1.8 eller 1.9 på MP 3.5.
    Skicka den till AD-Teknik så uppdaterar de den för 20:-.

Liknande ämnen

1. Comport adpater?
    Av Skarre13 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 21:09
  2. [LÖST] USB till Comport
    Av cyberworm i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 08:41
  3. Comport
    Av Jouko i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 15:40
  4. MMedit (prg via comport)
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-08, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss