Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Problem med Infinity USB Phoenix & MII, failed to get AT

  1. #1

    Problem med Infinity USB Phoenix & MII, failed to get AT

    Köpte en Infinity USB Phoenix brännare + M2 kort från keycard för nån vecka sen och har sen dess slitit mitt hår för att det inte har fungerat.. När jag försökte bränna kortet med M-II loadern från s***s*** fick jag hela tiden felmedelandet: "Failed get an ATR. The Card is not written". Jag hade då brännaren inställd i phoenix läge 3.58 MHz, vilket ska vara det rätta läget (väl?). Nu har jag äntligen fått det att fungera så jag tänkte dela med mig av hur jag gjorde eftersom jag sett att andra haft samma problem med denna brännare. Så här gjorde jag:

    1. sätt brännaren i phoenix läge, 3.68 MHz (INTE 3.58 MHz)
    2. sätt i kortet
    3. starta M-II loadern och ställ in rätt comport
    4. tryck på "Program" knappen, dra därefter snabbt ur/i kortet innan felmeddelandet kommer upp. Med lite tur så funkar det nu.

    Jag fick prova flera gånger med denna metod innan det fungerade. Även om det stod att programmeringen lyckades så funkade inte kortet i mottagaren dom första gångerna jag provade. Det är bara att försöka flera gånger...

    Om nån kan förklara för mig VARFÖR det funkar när man gör så här så vore jag tacksam, själv har jag ingen aning. Ångrar att jag inte köpte en mp3.5 istället!!

  2. #2
    Såna bråblem har intte jag!

  3. #3
    det hade inte jag heller, dä fungerade direkt för mig!!

  4. #4
    skumt, kanske är fel på min brännare då. Kör ni Windows XP?

  5. #5
    ja ja har winxp! hur gör du då??

  6. #6
    Problemet är att man måste bränna in gamla filer först om det är ett helt nytt MII Kort satt själv med samma prob men det löste sig när jag hade lagt in gamla conax filer..sen är det bara att köra S**PS**P fil finemang.. :P

  7. #7
    var hittar jag dom gamla conax filerna?

  8. #8

    Problem med Infinity USB Phoenix & MII, failed to get AT

    Det är inte så att du har ett äldre kort köpte själv ett 20 dec -03 o fick ett äldre kort (jag läste att dom hade många sådana på lager så dom körde ut dom först)då måste man köra uppdate filen man behöver inte köra några gamla filer först sen funkar det kanon Mvh rockan

  9. #9

    Problem med Infinity USB Phoenix & MII, failed to get AT

    P.S. Glöm inte o klicka för High speed programmering /rockan

  10. #10
    jag köpte mitt kort förra veckan.

Liknande ämnen

  1. Infinity USB phoenix
    Av tobbe_75 i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 10:10
  2. Infinity USB Phoenix
    Av mike44 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 22:11
  3. MII med infinity usb phoenix
    Av swerre i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 18:29
  4. Infinity USB Phoenix
    Av thelv i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 10:04
  5. [LÖST] Problem med att installera Infinity Usb Phoenix driver
    Av openplattform i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 19:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss