Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Kopierinsskyddad DVD

Kopierinsskyddad DVD

Hur och med vilket program kan jag kopiera en kopieringsskyddad DVD???
    :cry:

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    DVD-Decrypter och DVD2One...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Jag har använt DVD-decryptor och DVD2One, fungerar utmärkt.

Ett nytt och bättre alternativ är DVDShrink v.3.1.4
    Detta program både tar bort kopieringsskydd och komprimerar DVD-skivan så att den får plats på en brännbar DVD-skiva i ett svep. Dessutom möjligt att ta bort trailers, menyer och annat som bara ta upp onödig plats. Mkt bra och användarvänligt program. Finns på www.doom9.org

ännu ett alternativ som gör allt detta är DVDXCOPY (platinum edition).. typ bara 20mb.. alla funktioner och är lättanvänt..

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av WiENER
    ännu ett alternativ som gör allt detta är DVDXCOPY (platinum edition).. typ bara 20mb.. alla funktioner och är lättanvänt..
    Sant MEN det splittar en film på 2 dvd skivor... Kanske inte så jätte skoj...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

eftersom man inte (inte jag ialf) kan bränna dual layers, så måste man ju antingen komprimera bilden eller dela den på 2skivor..

Är det någon som vet hur mkt sämre bilden egentligen blir?
    Jag menar 4.7 gb DVD är ju ändå ganska bra men tanke på att man brukar ta hem DIVX på 2*700mb där bilden är bra.. Jag har provat sådana med en projektor hemma men inte direkt kunnat ana några skillnader.. Jag antar att när man dra upp bilden till x-storlek att man kommer märka en försämringen, eller??

Dock räcker 4.7gbDVD gott och väl till min vanliga TV/projektorn hemma.. men visst stör det mig att man måste komprimera..

DVDXCOPY ( express) bränner oxå filmen på en dvdskiva!

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Svenljungaz
    DVDXCOPY ( express) bränner oxå filmen på en dvdskiva!
    Sant men då försvinner menyer, subtitles m.m...

tror iofs att man kan välja "entire disc",men varför inte ta platinum edition den är ju lika stor..typ.. (jag har reggen om ni vill)
    när man laddar hem program som är "gratis", så tar man alltid den bästa versionen..

ni har ingen kommentar till mitt andra inlägg om bildkvaliten?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av WiENER
    ni har ingen kommentar till mitt andra inlägg om bildkvaliten?
    kvallen blir som sagt alltid försämrad om man vill ha ner allt på en dvd skiva... MEN om man tar den långa vägen med en massa olika små program (vilket är den jag kör) så kan du få perfekt bildkvalle med alla subs och engelskt 2.0 eller 5.1 ljud och även menyerna... men exras å sånt måste bort om det är en dvd9 skiva... är det sen en dvd5 skiva är det bara att bränna rakt över med DVD-Decrypther...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss