Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Cd ???

  1. #11
    Och förresten snygg hockey frissa
    det går inte lika bra för bnp-pågarna

  2. #12
    Glöm d..... Jag vet till 100% att bårde CD och CH kör cas3.... Kolla med conax så får ni se

  3. #13
    com hem provides services to over 60 % of the households in Sweden with more than 70 TV channels and broadband services, this makes the company the
    leading TV-distributor in Sweden.

    Conax conditional access systems will be included in com hem’s digital-TV platform. Conax CAS5 will initially be running in parallel with com hem’s existing CA system and in time the total TV operation will be migrated to Conax CAS5.

  4. #14
    Rattle
    Gäst
    Kör med CAS3 kan man ju kalla det om man vill men fakta är att CH och de nya CD korten har CAS5 stöd.

    /Rattle

  5. #15

    Re: Esco...

    Citat Ursprungligen postat av Mr.F
    Du vill förstås nå svaret på gåtan,varför finner man lösning till CD men inte ComHem ifall bägge verkar köra med Cas5?//MVH :shock:
    Jo, det skulle jag också vilja ha någorlunda övertygade svar på :roll:

  6. #16
    Gäst
    Mr.F skrev:
    Du vill förstås nå svaret på gåtan,varför finner man lösning till CD men inte ComHem ifall bägge verkar köra med Cas5?//MVH


    Jo, det skulle jag också vilja ha någorlunda övertygade svar på
    CD har haft sitt Conax system snurrandes ganska många år, Comhem mindre än ett halvår. CD har haft flera olika typer av kort med olika programvarar på ute, de äldre med allvarliga säkerhetsluckor. I nyare kort är dom tilltäppta - sådana som Comhem har.

    Nuvarande nycklar kommer från äldre kort, dessa håller nu på att bytas ut i snabb takt. Kanske är alla utbytta innan nästa kodbyte, då är det stopp även där.

    /Spock

  7. #17
    Jopp!!
    Det spelar just nu ingen roll vad man satsar på. Samtliga system hänger på gärssgår´n.

    Men det löser sig säkert vad det lider. Jobba på, sug info. :wink:

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Spock
    Mr.F skrev:
    Du vill förstås nå svaret på gåtan,varför finner man lösning till CD men inte ComHem ifall bägge verkar köra med Cas5?//MVH


    Jo, det skulle jag också vilja ha någorlunda övertygade svar på
    CD har haft sitt Conax system snurrandes ganska många år, Comhem mindre än ett halvår. CD har haft flera olika typer av kort med olika programvarar på ute, de äldre med allvarliga säkerhetsluckor. I nyare kort är dom tilltäppta - sådana som Comhem har.

    Nuvarande nycklar kommer från äldre kort, dessa håller nu på att bytas ut i snabb takt. Kanske är alla utbytta innan nästa kodbyte, då är det stopp även där.

    /Spock
    Är det känt huruvida dessa kort hade buggar i hårdvaran, mjukvaran eller både och?

  9. #19
    Gäst
    Definiera "känt"... Somliga vet, andra inte.

    /Spock

  10. #20
    Tja, Spock, det jag var intresserad av var om du själv visste.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss