Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vad behöver jag ???

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    alexander_e_b
    Gäst

Vad behöver jag ???

Jag har letat i forumet (kanske inte tillräckligt)
    Det är så här att vi har precis fått C-D som kabel leverantör. Och då undrar jag vad jag behöver för att se alla dess kanaler i deras utbud (Vilken box gäller och vilket kort ev bra brännare) ? - Det kanske inte funkar med kabel tv ?!
    Jag hoppas ni har överseende med denna nybörjar fråga ops:
    Tackar på förhand... :smile:

änsålänge finns inga piratkort till Comhems Kabel net.Humax 5100C är en bra nybörjabox,som klarer kommande updateringar.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

De här forumet gäller endast paranbol frågor ....

Du ska nog in å kolla på comhem forumet....
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

Ni läser dåligt pojkar, frågan gäller väl inte Comhem

@Alexander
    Det sägs men jag betonar att detta är obekräftat att samma koder fungerar i CD's kabelnät

Så i teorin skulle det fungera med en kabelbox som innehåller Conax, men det är nått som måste testas först
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

alexander_e_b
    Gäst
    Ingen som gjort det då ??? :lol: Ja jag e ju inte så hemma på detta område, så jag tyckte det var bättre att fråga lite mer kunniga människor. så med andra ord är det ganska otestat, ännu ?

jag undrar oxå eftersom vi fått erbjudande från CD genom kabeltv nätet...antar att man ser det genom vanlig antennkabel!!??....såg att min kompis hade en sån box med uttag för vanlig tv antenn....den som vet får höra av sig!

// Toyen

För att kunna testa måste man ju ha CD som kabeloperatör. :wink:

Just nu ser jag 2 frivilliga testpiloter

Ut bland vänner och bekanta och hör om det inte finns MII/BC/Titanium testa i orginalbox.
    Låna gammal box till Comhem + Conax CAM, testa med orginalkort + alternativkort

Rapportera hit hur det går, ibland måste man vara först och ploga banan åt någon annan
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

alexander_e_b
    Gäst
    T-bird:

Ta nu det lilla lugna med alla facktermer Jag var som sagt väldigt mycket rookie :wink: Så testar vi en gång till... MII/BC/Titanium <- Kort right ?
    Låna gammal box till Comhem <-- Måste den vara gammal ?? Conax CAM <-- Och detta e vad ???
    Och vad e det vi ska testa exakt :roll:
    U have to give me some time, thank you :lol:

MII/BC/Titanium <- Kort right ?
    Yes, krävs för att klara CD´s kodsystem, fråga polare med parabol
    Låna gammal box till Comhem <-- Måste den vara gammal ??
    Går bra med ny också
    Conax CAM <-- Och detta e vad ???
    Comhem boxar är avsedda för Viaccess kryptering, en CAM är en lös modul som man kan sätt i en box med annan kryptering och Conax är det som CD använder sig av. Kan finnas i bekantskapskretsen som har parabol.
    Och vad e det vi ska testa exakt
    Målet skulle vara att få bekräftat att samma nycklar används i kabelnätet som till parabol, samt att se om en vanlig kabelbox med Conax fungerar, eftersom dom inte säljer boxar löst själva, utan bara hyr ut dom

alexander_e_b
    Gäst
    Tack.. Nu e jag med... Tror jag kan fixa det mesta i alla fall .

Liknande ämnen

1. Vad behöver jag?
    Av zepman i forum Mac OS X
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 21:14
  2. Vad behöver man?
    Av skalmanskold i forum Hårdvara
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 19:01
  3. vad behöver jag???
    Av hothot i forum Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 15:39
  4. Vad behöver jag ?
    Av Klemman i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 06:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss