Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Fakta

  1. #11
    Är det inte bättre om han bara skriver på Engelska?
    Jag tror inte det är någon som förstår vad "garton mate har ingen språk och koder lika med mate" betyder.

    So please ch2001, write in English. That is if your English is better than your Swedish.
    hehe

  2. #12
    Vilket land är du ifrån du kreative ch2001?

  3. #13
    Alright, jag frågar här isf att öppna en ny tråd:

    Jag går kvar och tragglar som slav åt com&hjelp, vill nämligen komma åt allsvenskan till våren. Är det dumt? Borde jag istället skaffa en boxer eller slänga upp paraboler på balkongen istället? Rent kostnadsmässigt alltså, man måste ju trots allt binda sig på ytterligare ett år på ch om man vill åt c+. Det kanske är bättre att satsa på andra alternativ?
    Hur lyder domen från er insatta?

    Goda råd är inte dyra, men välkomna!

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av varvet3
    Alright, jag frågar här isf att öppna en ny tråd:

    Jag går kvar och tragglar som slav åt com&hjelp, vill nämligen komma åt allsvenskan till våren. Är det dumt? Borde jag istället skaffa en boxer eller slänga upp paraboler på balkongen istället? Rent kostnadsmässigt alltså, man måste ju trots allt binda sig på ytterligare ett år på ch om man vill åt c+. Det kanske är bättre att satsa på andra alternativ?
    Hur lyder domen från er insatta?

    Goda råd är inte dyra, men välkomna!
    Det är ganska välkänt att Boxer och Viasat är på väg mot system utan känd "lösning", så Canal Digital är snart det enda med en hyfsat offentlig lösning.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Det är ganska välkänt att Boxer och Viasat är på väg mot system utan känd "lösning", så Canal Digital är snart det enda med en hyfsat offentlig lösning.
    Hmm... vad ser du för offentligt i nycklarna till CD?
    Hittills har väl källan bara vart en och tror du att det kommer några nya när dom inte kan kränga fler kort?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    Det är bara att inse att ska det bli gratis tv i framtiden så gäller det att gnugga geniknölarna rejält.

    Har inte mycket hum om olika system som jag själv inte andvänt. Det som gäller är att suga så mycket info från alla möjliga och omöjliga forum, källor och vad det än må vara.

    Det skadar absolut inte att sitta hemma och laborera med script osv, men det man får ut av ett script behöver inte läggas ut.

    Har själv hört att det finns kort till ComHem, bad killen om bevis och nu är han som uppslukad av jorden.
    Tilläggas skall att han jobbade som vikarie på mitt jobb. :shock:

    Bäst är att göra som jag, jobba i det tysta, ha kontakter, bolla med varandra via mail eller MSN. En vacker dag kanske det kommer. :lol:

    Och jag ska säga att jag har inte en susning i dagsläget, men skam den som ger sig. :wink:

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Det är ganska välkänt att Boxer och Viasat är på väg mot system utan känd "lösning", så Canal Digital är snart det enda med en hyfsat offentlig lösning.
    Hmm... vad ser du för offentligt i nycklarna till CD?
    Hittills har väl källan bara vart en och tror du att det kommer några nya när dom inte kan kränga fler kort?
    Jag pratar nog lite i nattmössan. Jag har inte CD själv och har aldrig använt det, min bedömning är bara att Comhem är stängt och låst, och det kommer både Boxer och Viasat att vara inom kort också. Det faktum att det över huvud taget existerar piratkort till CD (vilket det inte gör till de andra systemen) gör att det känns lite, inte mycket men litet, mer öppet, eller offentligt.

    Ungefär så tänkte jag.

  8. #18

    Re: Nä.

    Citat Ursprungligen postat av Mr.F
    nu skall vi inte förstöra denna tråden med tråkigheter.Självklart är det bara en massa spekulationer i dagsläget.Det finns inte speciellt mycket fakta ännu,då vi inte lyckas läsa ur korten.Allt verkar vara i stiltje just nu på comhemfronten.Men det är ju ganska logiskt när vi inte har så mycket fakta att gå på.Det är då vi börjar spekulera istället,vilket är bra till viss mån.Det är ju alltid bra att utbyta tankar med varandra.Problemet är bara att det lätt spårar ut med dessa dialoger och går över till personangrepp och skit istället.
    Så svaret på din fråga comhitDala får du om du summerar denna tråd.
    Vi står fortfarande på samma ruta,som vi gjorde då viaccess blev conax,och stampar. :whistle:
    Alltså, finns den nån anleding till att du envisas med att inte skriva ut några mellanrum efter skiljetecken?

  9. #19
    Trubadix
    Gäst

    Re: Nä.

    Citat Ursprungligen postat av Donkey Punch
    Citat Ursprungligen postat av Mr.F
    nu skall vi inte förstöra denna tråden med tråkigheter.Självklart är det bara en massa spekulationer i dagsläget.Det finns inte speciellt mycket fakta ännu,då vi inte lyckas läsa ur korten.Allt verkar vara i stiltje just nu på comhemfronten.Men det är ju ganska logiskt när vi inte har så mycket fakta att gå på.Det är då vi börjar spekulera istället,vilket är bra till viss mån.Det är ju alltid bra att utbyta tankar med varandra.Problemet är bara att det lätt spårar ut med dessa dialoger och går över till personangrepp och skit istället.
    Så svaret på din fråga comhitDala får du om du summerar denna tråd.
    Vi står fortfarande på samma ruta,som vi gjorde då viaccess blev conax,och stampar. :whistle:
    Alltså, finns den nån anleding till att du envisas med att inte skriva ut några mellanrum efter skiljetecken?

    Förstår inte varför ett forum för comhem ska behandla språk. Sålänge man förstår vad här skrivs är det väl inget problem. Lägg ner det please.

    Själv försöker jag lista ut hur comhem möljigen skulle kunna knäckas men håller med de som ser mörkt på framtiden. Bara att hoppas på det bästa och jobba på

  10. #20

    Re: Nä.

    Citat Ursprungligen postat av Trubadix
    Förstår inte varför ett forum för comhem ska behandla språk. Sålänge man förstår vad här skrivs är det väl inget problem. Lägg ner det please.
    All skriftlig kommunikation kräver en noggrannhet som man inte behöver bekymra sig över i talat språk. Det beror på att bandbredden är mycket lägre när man skriver. Vi har inte tillgång till saker som kroppsspråk, snabba motfrågor, nickningar och betoningar. Jag har problem att förstå detaljerna i ganska många av inläggen här, vilket förmodligen beror på att de flesta skriver som de talar. Det är i längden inte bra.

    Eftersom ämnet i sig är relativt komplicerat tycker jag att det är värt att lägga ner lite extra möda på att göra sig förstådd.

Liknande ämnen

  1. Kanal 9 och TV4 fakta
    Av abloy i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 08:47
  2. Vad tycker ni om TV4 Fakta?
    Av SatViewer i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 07:47
  3. TV4 Fakta ?
    Av LancelotSweden i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 18:25
  4. TV4 fakta
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 20:18
  5. Ny kanal - TV4 Fakta
    Av BBfordson i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 04:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss