Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: ComHem - Conax??

ComHem - Conax??

Kan det inte vara så att ComHem har bytt mjukvara på sina boxar?? Helt och hållet Precis som viasat kommer att göra i framtiden... Det kom ju fram en ruta 3månader innan dom skulle byta system som det stod att ny mjukvara var klar för nerladdnind. Kan inte comhem skickat en ny mjukvara då för att öppna alla sina boxar för autonerladning?? Så på så sätt kan dom ha skickat in Conax system utan att vi vet om det?? Jag är inte så duktig men kan det ligga något i det??

// Tillsammans kommer vi lösa detta...

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    10 gånger

Re: ComHem - Conax??

Citat Ursprungligen postat av lillen00
    Kan det inte vara så att ComHem har bytt mjukvara på sina boxar?? Helt och hållet Precis som viasat kommer att göra i framtiden... Det kom ju fram en ruta 3månader innan dom skulle byta system som det stod att ny mjukvara var klar för nerladdnind. Kan inte comhem skickat en ny mjukvara då för att öppna alla sina boxar för autonerladning?? Så på så sätt kan dom ha skickat in Conax system utan att vi vet om det?? Jag är inte så duktig men kan det ligga något i det??

hepp...
    jag har hafft min box i över 3 år..aldrig uppdaterat den...sen skulle de inte skicka ut nya kort ifall det vore så

Re: ComHem - Conax??

Citat Ursprungligen postat av lillen00

Dom KAN göra så, men det verkar finnas trovärdiga belägg för att de inte har gjort det.

jag har också haft min box i 3-4 år, har eller aldrig uppdaterat den. Verkade bara vara vissa som fick uppdateringen..

Knappast att de kör med två system, de verkar inte ha någon koll alls på ComHem.

Jag tex har en box som jag köpte 2001, skaffade ett kort från ComHem några dagar senare. Fick en ComHem tidning i några nummer, sen slutade den att komma. Men har fortfarande inte fått min första räkning (korthyran), har inte heller fått det nya kortet sen de kodade om. :?

Min tanke är då om de inte ens har koll på vilka som har abonnemang, hur ska de då kunna ha koll på vilka som ska ha ett "rent" Conaxkort och vilka som ska ha Via/Conax kortet, det skulle bli allt för struligt för dem.

Men tänke om?? Vad vet vì?? allt är mäjligt... Eller hur??
    Brän inte kort då måste ni ringa Brankåren

blackbella2000
    Gäst
    ni kanske har missat eran uppdatering?!

MEN min box blev uppdaterad med ny programvara redan i juni 2003. och det var första gången sen jag fick den 2001. känner flera (min 10st) som har fått göra samma sak under sommaren 2003.

Citat Ursprungligen postat av blackbella2000
    ni kanske har missat eran uppdatering?!

MEN min box blev uppdaterad med ny programvara redan i juni 2003. och det var första gången sen jag fick den 2001. känner flera (min 10st) som har fått göra samma sak under sommaren 2003.
    Det står i boxer menyn när boxen blev uppdaterad. Hade ComHem bytt till Conax redan i juni så skulle ju inte vanliga viaccesskorten fungera och de nya korten skickades de ju ut först på hösten. Kollade nu, programvaran i min Macab box är från 30 maj 2000.

blackbella2000
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    Det står i boxer menyn när boxen blev uppdaterad. Hade ComHem bytt till Conax redan i juni så skulle ju inte vanliga viaccesskorten fungera och de nya korten skickades de ju ut först på hösten. Kollade nu, programvaran i min Macab box är från 30 maj 2000.
    om du läser igen vad jag har skrivit så kommer du att se att jag har inte skrivit att dom har uppgraderat boxen til conax utan att dom har uppgraderat den. men till vad och varför det är en annan femma. så läs noga nästa gång.
    och om du är någorlunda hemma med datorer så vet du ju själv att nya program brukar vara bakåtkompatibla. så varför skulle inte den conax comhem versionen vara?

Citat Ursprungligen postat av blackbella2000
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    om du läser igen vad jag har skrivit så kommer du att se att jag har inte skrivit att dom har uppgraderat boxen til conax utan att dom har uppgraderat den. men till vad och varför det är en annan femma. så läs noga nästa gång.
    och om du är någorlunda hemma med datorer så vet du ju själv att nya program brukar vara bakåtkompatibla. så varför skulle inte den conax comhem versionen vara?
    Ja, du kan ju börja med att läsa vad tråden handlar om, därav "Conax". Nej jag kan inget om datorer, så du får gärna berätta hur min box med programvara från 2000 är som du skriver "bakåtkompatibel"?

Liknande ämnen

1. Comhem ECM i conax
    Av satsune i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 21:29
  2. comhem box med conax i
    Av peon99 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 13:19
  3. conax data för comhem!
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 08:33
  4. Comhem i conax
    Av lassemaja i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 15:22
  5. Conax ComHem
    Av Ripleyonline i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 22:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss