Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hjälp!? Titaniumcard

  1. #1

    Hjälp!? Titaniumcard

    Fick mitt TitaniumCard idag stoppade det i min brännare Infinity USB Satt på Phoenix 3.58Mhz. Startade TitaniumCard Programer stod unsupported Os found så rekomendera proget att jag skulle uppgradera till 1.03 prova det men det blev nått fel och nu kan jag inte göra nått är mitt kort paj??? snälla hjälp...

  2. #2
    nej prova att bränn filerna ändå, jag hade samma problem......sen avinstallerade jag allt o bytte comport...sen funkade det!

    Du har väl serielkabel?..o inte bara usb?

    MVH// Toyen

  3. #3
    ja ... har seriekabel

  4. #4
    Om jag försöker erase:a händer det inget och om jag försöker bränna något står det: ATR : No ATR !
    unsupported Titanium OS found.

  5. #5
    Starta infinity USB programmet, tryck på "phoenix" knappen, aktivera frekvens (3,58) och polaritet (phoenix),
    då försvinner den ner i fältet bredvid klockan,
    Starta nu Titanium Card Progger,
    nu stoppar du in Titanium-kortet i programeraren,
    sen trycker du på knappen "Connect the programmer",
    då säjer den "Unsupported Titanium OS found",
    tryck då på "Erase the Titanium Card",
    då kommer det upp "resetting card -> sending trapcode"
    (tar allt mellan några sekunder och upp till flera minuter, tog 40 minuter senast)
    när den är klar säjer den "Titanium 1 SmartKey Card OS Version 01.0x found",
    Dax att lägga in hex och eep,
    sen är det bara att bränna,
    tryck på "Turn the line to the programmer off" och ta ut kortet, nu är det dax att kolla på TV.

  6. #6
    lbj51

    Bra skrivet
    Svårare är det inte med en infinity USB med phoenix

    lätt som en plätt
    Dreambox 7020s , Combobox ,3st Nokia 9780
    Macab 450dw

  7. #7
    Det står "resetting card -> sending trapcode" sen händer inget mera lät den hålla på i över 1h 40min

  8. #8
    hmm..vilket cardprogg program använder du?? vilken version..för om du ha OS1.02 så måste du starta med cardprogger 1.60..osv steg för steg tills du kommer upp till OS 1.06..
    om du inte har programmen så säg till mig så fixar vi de..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av AdisB
    hmm..vilket cardprogg program använder du?? vilken version..för om du ha OS1.02 så måste du starta med cardprogger 1.60..osv steg för steg tills du kommer upp till OS 1.06..
    om du inte har programmen så säg till mig så fixar vi de..

    Tja jag skulle gärna vilja ha proggen om du har dem....vore bra om jag kunde få dem!

    MVH// Toyen :lol: :P

  10. #10
    Allt finns i filforumet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. TitaniumCard dött eller ??
    Av johan455 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 13:04
  2. Ghost-Writer 1.1 och titaniumcard
    Av LaRec i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-05-21, 05:56
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-11, 11:30
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 14:48
  5. Titaniumcard + InfinityUSB Phoenix + 3.68Mhz
    Av KikkomaN i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 18:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss