Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: conax for dummies?

conax for dummies?

Hej.

Jag ber återigen om ursäkt för att jag inte har något att tillföra mer än frågor på det här forumet men min kunskap sträcker sig tyvärr inte längre.

Jag tänkte programmera ett conax kort och har försökt läsa igenom de trådar jag behöver men når inte riktigt hela vägen fram.

Jag har att välja mellan titanium kort och mii-kort Och smaken verkar ha fallit på ett titanium.

Som brännare verkar folk använda en multipro brännare.

Multiprogrammerare 3.5USB:
    på sidan
    http://www.adteknik.se/swedish/produkter.htm

Sen till bränningen och här har jag verkligen ingen koll alls.
    Jag antar att det fungerar ungefär såhär:
    Jag laddar hem
    titanium_conax_0402.zip
    som innehåller två stycken filer.
    ett .epr
    och en .hex fil

epr är det själva programmet som skall ligga på kortet
    och .hex filen är koderna?

jag laddade hem programmet mp 8.02 och kollade runt lite
    men blev inte klok alls vad jag skulle göra med min
    .hex och .epr fil.

Jag har sökt omkring här på forumet men har inte blivit
    riktigt klok på det hela endå. Finns det några trådar
    som redan tjatat ut detta så referera gärna.

Jag sitter med en humax2300 och en conax modul och kommer
    således varje gång vara tvungen att manuellt uppdatera kortet
    när nya koder kommer. Är detta enkelt eller krävs det ytterligare
    program för att göra detta?

Är jag ett hopplöst fall som bör fortsätta att betala min sedvanliga
    månadsavgift eller finns det möjlighet att jag reder ut det?

tackar
    /Johan

laddat ner titaniumprogger?

Nej, räcker det inte med mp8.02 ? och isf vad gör mp8 programmet.

(det är helt ok att lägga nivån på disskussionen vid fotknölarna..jag tar inte illa vid )

Citat Ursprungligen postat av dasse
    Jag tycker du skall sända ett pm till T-Bird han verkar vara en seriös typ så du kan kanske få några bra uppgifter av honom Så behöver du inte sätta ut det på det här forumet som man bara får några dumma kommentarer på !!!!!!!! :idea: :idea: :idea: :wink:

Han lär nog allt få sig en ganska bred örfil då tror jag. Frågor ang programering skall ställas i forumet INTE I PM. Det är inte bra att man ger spydiga svar i trådar kan dock inte se någon i denna tråd...

Jag vill inte på något med detta inlägg verka otrevlig eller liknande. Utan enbart upplysa om att det är väldigt iriterande när man får ett pm där det står: Hej kan du hjälpa mig och göra ett kort till Viasat??? För exempel.

Alla frågar ska ställas i main punkt slut.
    --> NOLLTOLERANS <--

några tips from en nybörjare

Hej!

Jag vet inte om du har fått något hjälp med dinna frågor men eftersom jag hade liknande frågor och fick inte så mycket hjälp, så fick jag leta och prova mig fram till hur man programmerar ett conax-kort. Här kommer några tips (är det något oklart eller vill du fråga något, fråga på!!!!)

1) Med hjälp av programmet till kortbrännaren kommer du att hamna i "phoenix läge". Jag använder en annan brännare så jag vet inte exakt hur man gör det på din!!!, men det du måste göra är att sätta din brännare i phoenix läge,

2) Sedan ska du starta programmet "Titanium cardprogrammer" (om du inte har den, så kan det laddas ner from flera ställen, bl. a, comhits sektion för filer).

3) Då ska du börja med att "radera kortet". Bli inte oroligt, det kommer att gå bra!!

4) Sedan ska du se att till höger (någonstans i mitten av fönstret) finns 2 ikoner för just .hex och .epr, då ska du använda dessa ikoner för att välja just de filer du har,

5) och sedan är det bara att bränna kortet.
    det är allt!!!
    lycka till

/Pepito

jag tackar för svaren.
    även förra frågan jag ställde tidigare fick jag en lösning på så detta känns som ett bra forum att vända sig till.

pepido. hyggligt av dig och det var ungefär den nivån jag behövde. Jag kommer beställa brännaren ovan inom det närmaste och försöka få tag på ett titaniumkort. Får jag problem så kommer jag säkert fråga igen.

Man behöver inte vara rädd att fråga men ibland så undran man om folk är blinda, det är inte riktat till dig personligen utan mer generellt uttryckt :P

1.. Släng MP8 på soptippen
    2.. Hämta MP 1.51 i filforumet
    3.. Hämta TitaniumOSupdater i filforumet
    4.. Läs sen här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=8572

Har du sen problem så återkommer du med dom då
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

no offence taken.
    Jag håller dessutom helt med.

Problematiken för mig var nog att jag låg på en sådan låg nivå att jag inte visst i vilken ände jag skulle börja och således inte vad jag skulle leta efter i forumen.

Nu är jag däremot på rätt spår. Har fått lite tips här och sökt runt mer och imorgon vandrar jag ner till lokala handlaren för att införskaffa kort och brännare. En Infinity USB Phoenix samt ett titaniumkort blir det.

Liknande ämnen

1. dummies
    Av snugge i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 18:07
  2. conax 3.03 vs4.0
    Av 1000foting i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 07:42
  3. [LÖST] MII+CA Conax
    Av NEO i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 12:10
  4. Conax EMU på Nokia 9802 med Conax cam?
    Av nyfiken i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 16:08
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss