Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: kortnasare...

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av rade68
    1300kr pris pirat kort 1 år garanti 20 st kort han sålde bor i göteborg jag tror inte kort funkar men alla tror, jag köpte pirat kort i göteborg 2 år sen han sålde men nu inte vet jag köpa eller ej har hans tel numer och köner honom kanse lurar folk om pengar
    Hummmmm!! Lite klurigt att förstå

  2. #32
    K-BoB
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av hoffa69
    Citat Ursprungligen postat av rade68
    1300kr pris pirat kort 1 år garanti 20 st kort han sålde bor i göteborg jag tror inte kort funkar men alla tror, jag köpte pirat kort i göteborg 2 år sen han sålde men nu inte vet jag köpa eller ej har hans tel numer och köner honom kanse lurar folk om pengar
    Hummmmm!! Lite klurigt att förstå
    Hmmm ja...väldigt kryptiskt....lol

  3. #33
    Han e ju spion från CH som försöker leda oss in på fel spår :P

  4. #34
    Det finns flera möjliga svar på den frågan:

    1. Det är inte pentakort utan ett vitmålat guldkort
    2. Han har köpt en helvetisk laddning pentakort och fått en helvetisk mängdrabatt
    3. Han har lägre vinstmarginaler än de som säljer tomma kort
    Vill man köpa korten från Atmel t ex "AT90SC6464C" så behöver man ett företag(dom kollar även omsättning "over a million pound turnover") , redogöra för vad man skall ha kortet till.

    Är det grönt från deras sida så är det bara att köpa korten från Atmel, korten troligtviss i bulk.

    Korten kommer blanka med en transport nyckel så att man kan spåra från vem kortet är sålt till.

    Verktyg för att utveckla program till AT90 finns att få från Atmel, så vet man inte vad man skall ha kortet till eller hur det fungera så kommer inte dom att sälja några kort till dig.

    ..//TSCN

  5. #35
    Enligt uppgift på annat forum så har de som beställde pentacard för ComHem från den där webadressen som man inte får säga fått tomma kuvert.

  6. #36
    Ojdå.. Dom måste ha blivit chockade... fattar inte ens varför man skickar ett tomt kuvert, skulle man bli mindre lurad för att man får något även om det är tomt.

    .//TSCN

  7. #37
    De kanske skickar mot postförskott, då måste det ju finnas ett paket på posten att hämta ut.

  8. #38
    chipwreck
    Gäst
    En anledning kan väl vara att den som skickat kuvertet då kan hävda att det var någonting i kuvertet när han postade det och att det blivit länsat på vägen till mottagaren och därmed kan klara sig undan enklare än om den inte skickat något alls.
    I fall mottagaren skulle välja att anmäla blåsaren dvs..

    / Chipwreck


    Citat Ursprungligen postat av TSCN
    Ojdå.. Dom måste ha blivit chockade... fattar inte ens varför man skickar ett tomt kuvert, skulle man bli mindre lurad för att man får något även om det är tomt.

    .//TSCN

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vad är en kortnasare?
    Av foh i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 12:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss