Jag har ett förslag om en tillfällig regeländring på forumet:
Tillåt länkar till kortförsäljare. Tillåt länkar till (nästan) vad som helst.
Förutsatt att det inte är åtalbart att länka till kortförsäljare (vilket det kanske är, och i så fall tar jag tillbaka förslaget) så är min uppfattning att det är mer till nytta än skada i dagsläget.
Före systembytet var det bara dumt att länka till kortnasare eftersom det närmast var bedrägeri att ta betalt för ett kort som man kunde bränna hemma själv med utrustning för 300 kronor. Men nu är situationen annorlunda. Varje uns av tecken på att det överhuvudtaget är möjligt att åter titta på Comhem med hembrända kort är värd att kollas upp av så många som möjligt. Framförallt vill jag fästa er uppmärksamhet på att om det kommer p-kort av något slag så KAN dessa vara ENKLARE att knäcka än Comhems egna kort, och därmed i längden leda till en lika trevlig "hembränningslösning" som vi en gång hade. I händerna på en duktig hacker kan ett sådant kort vara guld värt.
Om (när?) situationen åter blir så trevlig som den var före systembytet ändrar vi förstås tillbaka regeln till att åter förbjuda länkar till kortförsäljare.
Vad tycker ni?