Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Förslag om tillfällig regeländring på forumet

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Förslag om tillfällig regeländring på forumet

Jag har ett förslag om en tillfällig regeländring på forumet:

Tillåt länkar till kortförsäljare. Tillåt länkar till (nästan) vad som helst.

Förutsatt att det inte är åtalbart att länka till kortförsäljare (vilket det kanske är, och i så fall tar jag tillbaka förslaget) så är min uppfattning att det är mer till nytta än skada i dagsläget.

Före systembytet var det bara dumt att länka till kortnasare eftersom det närmast var bedrägeri att ta betalt för ett kort som man kunde bränna hemma själv med utrustning för 300 kronor. Men nu är situationen annorlunda. Varje uns av tecken på att det överhuvudtaget är möjligt att åter titta på Comhem med hembrända kort är värd att kollas upp av så många som möjligt. Framförallt vill jag fästa er uppmärksamhet på att om det kommer p-kort av något slag så KAN dessa vara ENKLARE att knäcka än Comhems egna kort, och därmed i längden leda till en lika trevlig "hembränningslösning" som vi en gång hade. I händerna på en duktig hacker kan ett sådant kort vara guld värt.

Om (när?) situationen åter blir så trevlig som den var före systembytet ändrar vi förstås tillbaka regeln till att åter förbjuda länkar till kortförsäljare.

Vad tycker ni?

ComhitDala
    Gäst
    Eftersom det inte finns någon lösning på comhem för tillfället så håller jag med garton. All info om comhem är intressant i nuläget. Just nu kan man inte utnyttja forumet för att sprida reklam om comhem kort.

1... Varför ska det vara tillåtet att länka nägonstans där man med 100% garanti blir blåst på sina pengar?
    Om folk är så desperata att dom ändå letar sig dit och ger bort sina slantar så är det deras problem, men infot ska ivf inte ha kommit härifrån

2... Varför skulle en nasare vara den första att ha fungerande kort? Vad jag vet så finns det bara ett undantag där detta gäller och det är dom Thailänska korten, ALLA andra nasare utnyttjar bara publika filer och tar hutlöst betalt för det.

3... Om det är någon som har "kort i handen och bild på rutan" så är det helt OK att berätta det, man behöver inte skrika ut varifrån det kommer det första man gör, vi kan ta den diskussionen då (om det skulle ske)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    1... Varför ska det vara tillåtet att länka nägonstans där man med 100% garanti blir blåst på sina pengar?
    Om folk är så desperata att dom ändå letar sig dit och ger bort sina slantar så är det deras problem, men infot ska ivf inte ha kommit härifrån
    Man blir inte med 100% säkerhet blåst på sina pengar, man blir med 99% säkerhet blåst på sina pengar. En nasare som inte är ärlig avslöjas ganska snabbt. En nasare som faktiskt HAR fungerande kort lär bli omtalad väldigt kvickt också. Det finns en sorts självsanering.

2... Varför skulle en nasare vara den första att ha fungerande kort? Vad jag vet så finns det bara ett undantag där detta gäller och det är dom Thailänska korten, ALLA andra nasare utnyttjar bara publika filer och tar hutlöst betalt för det.
    Varhelst det finns stora, snabba pengar att tjäna med minimal arbetsinsats, dit dras det intressen med resurser. CH-kort är inget undantag. Det är helt enkelt en rimlig bedömning att det initialt inte kommer att finnas några publika filer, men att de nasare som kommer över en fungerande lösning förr eller senare kommer att slarva och läcka sin kunskap varpå en "community" liknande den vi hade innan systembytet återuppstår.

3... Om det är någon som har "kort i handen och bild på rutan" så är det helt OK att berätta det, man behöver inte skrika ut varifrån det kommer det första man gör, vi kan ta den diskussionen då (om det skulle ske)
    Jag tycker att vi kan ta den direkt, det finns ändå ingenting annat att prata om på det här forumet just nu.

Självklart vill alla ha en lika mysig situation som vi hade för några månader sedan, men det är ju ganska långt dit. Det är sannolikt ganska få idealister är på forumet som står upp, slår sig för bröstet och stolt utbrister "NEJ! Någon profit på piratkort ska inte göras! Det är FULT!". Tvärtom, de flesta resonerar nog att om man kan få tag på ett fungerande p-kort till en kostnad som ligger i samma nivå som kostnaden för ett andra generationens smartcard med tillhörande programmerare (typ Basiccard eller liknande), då må det vara hänt och sen struntar man blankt i huruvida filerna är publika, hemliga eller profiterade på av slemma nasare.

Jag tror helt enkelt att det här forumet skulle bli betydligt intressantare för sina medlemmar om vi gjorde den här tillfälliga regeländringen. De flesta ser nog förbudet som ett störande moment, som är till mer skada än nytta, just nu.

äntligen ett rätt och förnunftigt svar,på dom idiotiska inläggen.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

@garton

Allt i den "branchen" handlar om pengar oavsett om det är en nasare eller en mer legitim kort/brännar handlare.

Jag blir bara förvånad att folk är så desperata att dom är beredda att handla även om dom till 99% är säkra på att bli blåsta, dom har ivf gjort sitt val med öppna ögon, tänk på alla andra som inte fattar ett piss och tror att allt är guld o gröna skogar, det är dom som skall skyddas från dessa bedragare.

Ang. regler så är det forumets grundare/ägare rejj som bestämmer vad som skall avhandlas här och med tanke på medlemsantalet så kan han inte vara helt fel ute och har mitt fulla stöd.
    Det finns kanske andra forum som har en annan syn på saken men det är inget vi lägger oss i, det enda vi begär är att folk ska respektera dom regler som finns (och dom är väldigt liberala), som medlem kan man alltid söka sig till det ställe som motsvarar ens egna värderingar oavsett om det gäller satellit eller annat.

mvh
    T-bird
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Fair enough. Det var ett förslag i bästa välmening, men om ni inte tror att det är bra så lämnar vi det därhän.

NP M8, nice talking :wink:

Var det inte på grund av sådana piratlänkar som Flashbacks forum fick stänga en gång i tiden :?:

http://www.flashback.se/md/

Liknande ämnen

1. Förslag på HD-box önskas
    Av ranchn i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 15:24
  2. Förslag på funktion i forumet
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-27, 11:32
  3. Förslag??
    Av hajenhajen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 11:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss