Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: comhembox Macab dcb eller Shark cdtv 410?

  1. #1

    comhembox Macab dcb eller Shark cdtv 410?

    Är det någon som är insatt i boxar och kan säga om det är några fördelar att köpa en Shark (Xsat) framför Macab dcb 101? Är den snabbare? finns det fler saker i den? fungerar den klockrent med GK? är den mer med i framtiden om dom ändrar någonting?

  2. #2
    Kevlarsoul
    Gäst
    Några nackdelar jag har hört talas om på Shark (Xsat) boxen är bl.a. att den inte gillar alla kort, och att det då inte ska fungera att trycka in nya koder. Jag har även hört att "ComHem guiden" upphör att fungera, mer än så vet jag inte.

    Fördelar med Macab boxen är väl att ComHem själva valt att använda den till sin digital-tv, det är alltså den som har hyrts ut till kunder. Boxen skall vara fint anpassad till ComHem's system så den inte ska strula, förövrigt står det numera Sagem på boxarna.

    - Kinky Boy

  3. #3

    Comhemboxar

    Jag kör med shark, guldkort och det går att fjärra hur bra som helst. Enda nackdelen med sharken är att den "tappar" svensk text på en del kanaler, men det är bara att trycka "audio" 2ggr välja odefinierad och ok sen rullar det på! :mrgreen:

  4. #4

    ta det lugnt

    Jag skulle ligga lågt vad det gäller att köpa ny utrustning. Viasat ska byta till videoguard under det andra eller tredje kvartalet. Troligtvis följer comhem efter, nu när dom snart har nya ägare.

  5. #5

    Har en Humax 5100 C fungerar perfekt med allt men innan man inhandlar en sådan kolla om det ingår en CA modul (kostar ca 1000:- i sverige)

Liknande ämnen

  1. Servicemanual till Sagem 4000 Macab 101 klassisk comhembox
    Av de_coder i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 14:24
  2. Slipstream [Funcard] till Shark CDTV 410C?
    Av sleeptalker i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 18:44
  3. [LÖST] Shark CDTV 410
    Av farexarbetare i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:03
  4. Comhem koder till Shark CDTV 410 och hur??
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 21:53
  5. [LÖST] Shark XSat CDTV-410 Problem
    Av Everest i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 13:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss