Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: HJÄLP med Karaoke?

HJÄLP med Karaoke?

Hej!
    Hur gör jag om jag vill bränna karaokelåtar och få med texten?Musiken går bra men vil ha texten också.Är det några speciella skivor man ska ha?Tack på förhand.
    Jag fattar fortfarande inte hur jag ska gå till väga trots all info jag fått av er här.Hittar inga filer på Kazaa som funkar.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Hur menar du? Förstår inte riktigt..
    Vill du ha texten som sjungs med? Varför då ladda karaoke-låtar, ladda "riktiga" isåfall.

Jag menar att när jag laddar ner från kazaa så får jag bara musiken.Men vill ha att texten också är med.Det finns ju färdiga att köpa men skulle vilja ha fler.Hoppas att jag förklarat bättre denna gång.Vad menar du med"riktiga"?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    asså.. hmm..

Vill du ha en låt med både rösten och låten ("riktiga") eller en låt med bara låten, alltså melodin?
    90% av alla låtar är både med röst och melodi. Varför laddar du ner karaoke låtar (dvs att dom inte har någon röst) isåfall? Varför då inte ladda ner en "vanlig" låt med både röst och melodi?

hon vill ha melodin och så vill han ha texten till låten så hon kan sjunga den!

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Jag menar att när jag laddar ner från kazaa så får jag bara musiken.Men vill ha att texten också är med.Det finns ju färdiga att köpa men skulle vilja ha fler.Hoppas att jag förklarat bättre denna gång.Vad menar du med"riktiga"?
    Står ju iofs att hon vill ha texten oxå.. som jag tolkade som "rösten". vill du ha text så finns ju det på exempelvis www.lyrics4all.net

sök på CD+G....då får man musik + tillhörande texter osv...

Edit: låtnamnet och cdg filen måste stämma perfekt...annars går det inte...sen gör du om dom två till en bin fil....finns lite guider här och var

Hej!

Gissar att du förmodligen vill bränna till DVD, isåfall finns det Mpeg filer som är redo att brännas i svcd format, där du kan skapa en fin meny.

Annars är det som ovan skribent sa att tanka mp3 filer med tillhörande CD+G filer som är texten, finns plugin till Winamp som klarar detta, bara koppla tv-outen från datorn till tvn.(Stiffe, klarar en vanlig DVD att spela upp CD-G, har för mig att det bara är dyra karaokemaskiner?)

Finns nog en del på Direct Connect att tanka, själv har man tankat en del på Mirc.

Mvh // Jagaren

Såhär!

Tack för alla tips.Så här är det,,,jag har en karaokemaskin.Om jag ska bränna en egen skiva måste det då vara DVD?Eller det går med vanliga CD-R?Är rätt så trög på detta,,vanliga skivor är inga problem men det här med karaoke verkar lite mer invecklat.Trodde att det var bara att ladda hem,, bränna sen var det klart.Var kan jag hitta guider till hur jag ska göra?Tack än en gånga för alla svar,,ni är toppen.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37
  3. brænderproblemer hjælp hjælp
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 15:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss