Behöver bara kolla en grej...Finns det hex-filer till comhem boxen? Och om det finns vart hittar man dessa??
Tacksam som bara f-n för svar :lol:
Behöver bara kolla en grej...Finns det hex-filer till comhem boxen? Och om det finns vart hittar man dessa??
Tacksam som bara f-n för svar :lol:
Menar du hex-filer som du kan lägga in på ett funcard och sen titta på alla comhemkanaler gratis? Nej, det finns inte. Comhem har bytt system och det existerar inga piratkort längre.
Detta står i en stor fin ruta högst upp på varje sida på det här forumet.
Jo mycket rikigt att dom bytt system, bara en fågel som viskat i mitt öra att det skulle funka om man köra via dartor osv osv...[
quote="garton"]Menar du hex-filer som du kan lägga in på ett funcard och sen titta på alla comhemkanaler gratis? Nej, det finns inte. Comhem har bytt system och det existerar inga piratkort längre.
Detta står i en stor fin ruta högst upp på varje sida på det här forumet.[/quote]
Hurdå "via dator"?
Hurdå "från USB in i Sagemboxen"? In i Sagemboxens kortläsare via wallbangerinterface? In i Sagemboxens serieport? In i Sagemboxens plåtskal rentutav? Vilket program kör du på PCn? Vad GÖR PCn?
Från dator, vidare in i kortläsaren...Är dock osäker på vilken port på datorn!
Har du icq? Det börjar bli jobbigt att sitta här...261-151-689 är min uin
Ursprungligen postat av garton
Har ingen ICQ. Skriv här; fler lär vara intresserade.
Port på datorn är inte så intressant, det viktiga är att du går in i kortläsaren.
Jag lurar på om inte "fågeln som viskade i ditt öra" syftade på att man för ungefär ett år sedan brukade titta på Canal Digital genom att köra ett kortemuleringsprogram på en PC och koppla in PCn i boxen med ett wallbangerinterface. Detta berodde då på att det inte fanns kort att få tag på som hade tillräcklig beräkningskapacitet.
Anledningen till att jag tror att det är det som åsyftas är att Canal Digital var bland de första som körde Conax och det är just Conax Comhem kör nu. Men det betyder inte att man automatiskt kan använda samma metod, eftersom den springande punkten är NYCKELN som ligger på kortet. Det gick att göra så här på CD eftersom någon, någonstans hade fått tag på en nyckel, oklart hur.
Så är det inte på Comhem nu; det finns inga nycklar ute.
Ja jag vet faktkst inte, det kan ju vara idé att prova.
Tror iofs inte det dröjer innan conax är helt knäckt...
Jo, det dröjer innan Conax knäcks. Faktum är att INGET modernt krypteringssystem har "knäckts" såtillvida att man hittat ett fel i algoritmen. Däremot har *implementationen* av en del krypteringssystem knäckts. Exempelvis hade Viaccess inget fel i sin metod, däremot hade de gjort fel när de implementerade korten så att man kunde lura kortet att berätta om sin nyckel.
I korthet; man knäcker inte Conax (eller NDS, eller något annat system), man knäcker ett KORT med en IMPLEMENTATION av ifrågavarande system.
Vid första anblicken kan detta verka vara hårklyveri, men det är det faktiskt inte.