Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 60

Ämne: CH kort för 1299:- =Kortfel

  1. #31
    Det där kommer ALDRIG att gå till inkasso, inte en chans!! Säljaren måste kunna bevisa att ett avtal har ingåtts, och det kan han inte utan att röja både sig själv och sin vara, vilket han inte vill.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Sniggu
    Toxie å phg..det ända era inlägg hjälper till med är att dom som har vågat sig på att köpa..kniper igen med om kortet funkar eller inte..
    om inte ni har råd med att bli blåsta så är det erat problem..
    Ni kan fort sätta att gissa er fram..
    Jag underströk endast att det förmodligen var ett pentacard, inget annat.

    Råd att bli blåst? Jag kan meddela herrn att om jag nu hade ont om pengar skulle jag i detta fall hellre vilja vara fattig och smart än rik och korkad.

  3. #33
    Om det är beställt via internet så säger konsumentköplagen att ni har 14 dagars ångerrätt. Det är bara att kräva pengarna tillbaks eller hota med Sverker i Plus! Lycka till...
    Ronny

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Det där kommer ALDRIG att gå till inkasso, inte en chans!! Säljaren måste kunna bevisa att ett avtal har ingåtts, och det kan han inte utan att röja både sig själv och sin vara, vilket han inte vill.
    Exakt

  5. #35
    Röja sin vara? Han har ju faktiskt inte sålt ett fungerande kort. Han har sålt ett tomt kort, och tomma kort får man väl sälja? Det enda han kanske gjort sig skyldig till är ju falsk marknadsföring, men han kan ju inte vara skyldig till att sälja piratkort till ComHem. Eller?
    Måste ju vara svårt att vara skyldig till att sälja nåt som inte finns.
    Så han skulle ju kunna gå till inkasso, och hävda att "piratkort" bara var namnet på kortet, och att köparen får bränna in vad dom vill på kortet. Att kortet var för ComHem kan han ju hävda att det passar i de kortläsare som ComHem boxar använder sig av.
    Fast jag bara gissar, vet ju inte vad som stog på den sidan där korten beställdes. Synd att några köpte bara.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av raptorjr
    Röja sin vara? Han har ju faktiskt inte sålt ett fungerande kort. Han har sålt ett tomt kort, och tomma kort får man väl sälja? Det enda han kanske gjort sig skyldig till är ju falsk marknadsföring, men han kan ju inte vara skyldig till att sälja piratkort till ComHem. Eller?
    Måste ju vara svårt att vara skyldig till att sälja nåt som inte finns.
    Så han skulle ju kunna gå till inkasso, och hävda att "piratkort" bara var namnet på kortet, och att köparen får bränna in vad dom vill på kortet. Att kortet var för ComHem kan han ju hävda att det passar i de kortläsare som ComHem boxar använder sig av.
    Fast jag bara gissar, vet ju inte vad som stog på den sidan där korten beställdes. Synd att några köpte bara.
    Förvisso har du rätt i sak, men det här ligger liksom på en annan nivå. Det lönar sig inte att diskutera i juridiska termer. Frågan man ska ställa sig är "kommer den här personen att vilja blanda in NÅGON annan i sina skumraskaffärer"? Jag tror inte det.

  7. #37
    Till er som fått felaktigt eller icke fungerande kort:

    Pga av ett logistisk problem har felaktiga kort skickats till vissa av våra kunder.
    Då vi så snabbt som möjligt vill åtgärda detta ber vi er som mottagit ett sådant att returnera det felaktiga kortet snarast för utbyte

    Ett udrag från deras hemsida!!

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Snillet
    Till er som fått felaktigt eller icke fungerande kort:

    Pga av ett logistisk problem har felaktiga kort skickats till vissa av våra kunder.
    Då vi så snabbt som möjligt vill åtgärda detta ber vi er som mottagit ett sådant att returnera det felaktiga kortet snarast för utbyte

    Ett udrag från deras hemsida!!
    Slugt. Då får han till och med tillbaka korten, och kan skicka ut dem till någon annan.

  9. #39
    yapp
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  10. #40
    Nja vet inte det...lite svårt för honom att posta om kortet.. lite svårt utan händer och ansikte... *poff*

Liknande ämnen

  1. Ang. 1299 kronors korten....
    Av Sailor i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 17:01
  2. Skumt kortfel
    Av mojjen i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 20:05
  3. Kortfel
    Av sopranos i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 18:04
  4. [LÖST] kortfel
    Av daner285 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 12:26
  5. [LÖST] Kortfel?
    Av 420 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 11:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss