Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Titanium - Vitt eller blått?

  1. #1

    Titanium - Vitt eller blått?

    Det är så här att jag har stött på ett probelm med mitt Titaniumkort. Och efter att läst runt lite så har jag märkt att jag är inte ensam. Problemet är föjnade att jag kan inte uppdatera OS:et. När jag väljer Tools - > Erase Card i Titanium Card Progger 1.10.0 så står det bara...

    #resseting card
    #
    #-> sending TRAPCODE

    ...sedan händer det inget mer. Har letat en lösning på detta men insåg att ingentingen av dessa fungerar.

    Men min fråga till er alla är: Är det någon som har ett BLÅTT (på klistrad dekal) kort som har stöt på samma probelm eller gäller det bara dom vita korten(utan dekal).

    Har även läst att det ska vara ett annat märke än Siemens (blåa korten) på chipet på dom vita korten, ligger det någon sanning bakom detta?

    (Varför jag vill reda ut detta är för att dom som ska köpa kort inte ska behöva få "fel" färg.)

  2. #2
    Är du säker att dy har Titaniumkort? Mll kurt är helt vita.

  3. #3
    Ja jag är säker 4 av mina 5 Titaniumkort har funkat fint.

    Och sedan är jag säket på att det finns vit och blåa Titaniumkort (ett med Siemens chip = blått och ett med Atmel chip = vitt)

  4. #4
    JA då har jag lärt mei något nutt i dag åkso!

  5. #5
    Sigun
    Gäst
    Detta kan bero på din brännare !! vad har du för brännare och vilken firmware version är det på den ?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    Detta kan bero på din brännare !! vad har du för brännare och vilken firmware version är det på den ?
    Du tror det efter att jag gjort 4 fugerande kort med samma brännare...

    Min fråga var har någon med blått kort haft samma problem?

  7. #7
    Men...låt det bara stå.....sending trapcode...det kan ta 20 minuter, men det rullar igång till slut....punkt!! ;-)

  8. #8

    Be aware of white Titanium card clones which mallfunction of

    saxat från http://chipcardstore.com alltså vita titanium är sämre kvalitet och flippar ut ofta.....

    Mvh Patrik.E

  9. #9
    Det här löser inte ditt problem, men så här är det.

    Äkta Titanium är blå + att dom har hologrammet

    Sen finns det både vita och blåa (utan hologram) som är kopior

    Alla har Atmel chips
    Det finns tydligen vita titanium som förstörs om man programmerar dom med Seca2 filerna :evil:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    Men snälla ni jag vill inte ha EN LÖSNING...

    Jag vill veta om någon med ett blått Titanium kort med hologram har haft samma problem.

Liknande ämnen

  1. TMB Filler till vitt titanium?
    Av isel145 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 11:20
  2. Titanium.. blå eller vit ???
    Av born52 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 18:05
  3. Nybörjare med Vitt titanium + Infinity USB Phenix
    Av petrono i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 13:15
  4. m2 eller titanium
    Av west ham i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 08:59
  5. Mosc Blått/Rött kort???
    Av spektraz i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 22:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss