Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Tv-pirater dömda

Jag ser fram mot alla prissänkningar som Viasat, ComHem m.m har lovat (via STOP) nu när andelen piratkort har minskats drastiskt.
    Rimliga kostnader borde ligga på c:a 100:- i mån för Canal Gul och TV 1000 paketen.............men de har kanske bara lurat oss!

Hur vet du vad en rimlig kostnad är? Sitter du som ekonomiansvarig på Viasat eller Canal Plus och har full tillgång till deras kalkyler eller?
    Det uttalandet var nästan lika puckat som att påstå att com hem direkt får del av t.ex. TV3:s reklamintäkter, hehe.

Jag är även intresserad av vart du har läst/hört det där med prissänkningen som du har blivit lovad. Bifoga gärna en länk.

de finns inte sådan länk
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Det är ju svårt att veta vad en rimlig nivå för kostnaden på de olika kanalpaketen ska vara men rimligtvis borde den ju vara lägre än vad den var innan kortbytet eftersom det borde vara några fler som är med och betalar för samma sak som när "piraterna" härjade. Om det nu inte är så att de nytillkomna betalande kundernas pengar går till att öka vinsten istället för att göra det billigare för dem som prenumererar. Man undrar när prissänkningen kommer.

"STOP:s uppgift är att bekämpa den pirat-verksamhet som drabbar TV/media-branschen. Piratverksamheten är till stor skada för hela branschen och indirekt även för tittarna. Organisatoriskt består STOP Sverige av STOP AB och STOP-Föreningen."

"Ytterst påverkas även konsumenterna/tittarna som indirekt lider skada. Uteblivna intäkter p g a piratverksamheten innebär bl. a mindre resurser till utveckling av programutbud etc."

"TV-bolagen arbetar hårt för att bekämpa den piratverksamhet som drabbar TV/media-branschen. Piratverksamheten är till stor skada för hela branschen och indirekt även för tittarna. I förlängningen innebär TV-bolagens minskade intäkter ett sämre utbud av TV samt högre kostnader för de som betalar"
    __________________________________________________ ___
    För mer information kontakta:
    Tomas Bolme, Ordförande STOP AB, Mobil: +46-705-68 13 60
    Urban Olsson, Security Manager STOP AB, Mobil: +46-70-680 44 62

oj oj oj vad kan de mena!!!!!!!

Haha snacka om att ta orden ur mun på dom.

Var lovar dom sänkta priser?
    Jag ser bara antydningar på att de inte behöver höja mer om pirat-tittandet upphör.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Citat Ursprungligen postat av frejac
    Haha snacka om att ta orden ur mun på dom.

Var lovar dom sänkta priser?
    Jag ser bara antydningar på att de inte behöver höja mer om pirat-tittandet upphör.
    Känns lite som en tolkningsfråga. Är vi i "förlängningen" eller hann den aldrig komma. Hur har vi kosumenter indirekt lidit skada . Kommer vi få upprättelse för den skadan nu?? Och hur?? Kommer utbudet att bli bättre?
    Eller slipper vi höjda priser eller får vi kanske t.om sänkta priser.

Jag håller med om att det är lite starkt att säga att de har lovat sänkta priser, så kritiken mot mitt inlägg hade nog lite fog.

Men det känns ändå som de skyller höga abonnemangskostnader på piratkorten och att något kommer att bli bättre för oss konsumenter.

Vi får väl se !!

håller tummarna
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Boxer vill ju lägga kostnaden som de fick för att byta kodning på konsumenterna. Så de som lagligt har korten skall betala via2 ... hmm skumt...
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

Tjaa, man får väl skylla sig själv...

Citat Ursprungligen postat av abuze
    Boxer vill ju lägga kostnaden som de fick för att byta kodning på konsumenterna. Så de som lagligt har korten skall betala via2 ... hmm skumt...
    ...om man är en betalande abonnent :lol:
    Vem ska annars betala, piraterna?
    * Sunt förnuft är lätt att bära *

* Fördomsfull, jag? näe jag ser bara ner på ointelligenta människor *

* Köp aldrig grejor utan instr.bok om du måste fråga nån hur du ska använda dem *

Liknande ämnen

1. Pirater och poliser
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 13:48
  2. TV-pirater dömda i marknadsdomstolen
    Av VoorheesDude i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 14:41
  3. Boxer är trevliga mot pirater..
    Av WiENER i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 15:17
  4. Ska EU kuna stoppa oss pirater?
    Av Jukka-Pekka Kodilainen i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 00:12
  5. Nya grepp i jakten mot TV-pirater!!!
    Av retepnosslin i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 21:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss