Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Dåliga nyheter

om man läser noga på Viasats websida så står det att bytet kommer att ske nu under våren, det kommer att skickas ut nya kort till alla
    abbonenter, som de gjorde med Comhem

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Yepps... Men det lämnas olika budskap hela tiden... Till deras återförsäljare har de sagt Juli/Augusti 2004 och till vissa andra säger dom att Viaccess kommer sända fram till slutet av 2004 så man vet inte vad man ska tro på
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Jo, men när dem går ut med sin information på sin Websida så borde detta gälla nu, man skall ju inte alltid tro på rykten, som TV handlare säger. Läste på deras Websida (viasat) att kodningssystemet de kommer att använda började användas i England 1997, hittils har ingen lyckars knäcka det systemet

man kan väl ta bort automatisk uppdatering på 212T?? det borde väl vara samma på 220 då..eller?...för på 212T så säger den att det finns en ny programvara att hämta....

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Har du ingen com-port på baksidan av mottagaren? För isf är det bara att smälla upp laptopen och bränna in den firmware du vill ha
    Hur gör man detta då?
    Koppla ihop datan o digitalboxen med com port,
    och sedan då e det något fxp program man ska ha?
    För att göra en backup.
    (Strong motagare)

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Koppla in datorn eller pocket pc'n till mottagaren och sen får du köra det program som fungerar men den mottagaren och köra in firmwaren...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

ok,
    Vet du
    Vilket program det kan vara?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Nix... Jag har det bara till Digality....

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Det har vi vetat om länge att det varit på gång... Det ingen vet säkert än är när dom ska byta... Viasat säger till alla sina återförsäljare at det ska ske Juli-Augusti 2004 men andra antyder på att det inte ska bli förän till års skiftet och andra säger det ska bli Juli-Augusti 2005...
    Det står ju följande på deras sida "Under våren 2004 byter Viasat krypteringsteknik för att öka säkerheten i TV-sändningarna."
    http://www.viasat.se/system/

Våren...tycker det borde vara nu jag.

Jäpp så är det
    jag har även provat sten dö

Liknande ämnen

1. Lokala nyheter
    Av islander i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 17:20
  2. Regionala nyheter på SVT
    Av SSIV i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 19:56
  3. Sätt stopp för alla dåliga temakanaler!
    Av legendshine i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 06:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss