Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Parabol fråga?

Parabol fråga?

Jag har en liten (miniparabol med ett lbn huvud) går det att köpa en sån där tex Monoblock (2 LNB i 1) och sätta på ist för det som redan sitter där och få in både sirius och thor med den lilla parabolen som jag har eller lär jag köpa en större.. ??

Lilla parabol?
    Beror var i landet du bor.
    Normalfallet minst 80 cm i diameter.
    Tror billigaste alternativet är att köpa en komplett 80 cm tallrik, Lnb inklusive duohållare för Thor & Sirius. De brukar ha detta till paketpris. Köpa lösa delar och ett nytt Lnb kan faktiskt i slutändan hamna på samma prisnivå.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

okej tack för tipset.. men om jag nu då köper en ny sån där parabol med två lbn färdig att montera om jag då oxå utöver de oxå vill använda mig av min gamla parabol med ett lbn (kör viasat där nu) och ställa om den mot tex hotbird eller nått... vad måste jag då ha för grejs för att kopla då den nya med två lbn och den gamla med et lbn till samma mottagre.. ?

bor nedanför gbg iaf.. halmstad hållet till..

Antar att du menar att du har kvar den gamla mot Hotbird och sätter upp en ny med dubbla Lnb mot Sirius och Thor. Parabolerna sammankopplar du med en s.k. DiSEq-switch uppe vid antennerna. Från denna drar du endast en kabel ner till mottagaren. Utgår från att du har en mottagare där du kan välja Lnb A (Sirius/Thor) och Lnb B (ex. Hotbird). Då skall det funka. Har du dessutom vanlig antenn så kan du sammankoppla allt via en s.k. Combiner.
    Men bäst är att snacka med din lokala handlare.

okej tack så mycket för infon =) *bugar*

Eftersom parabolen med både siruis och thor redan är i en kabel från parabolen så borde det väll funka med en "En avancerad vattentät DiSEqC-switch med färdiga kopplingar för 2 st LNB." för att kunna kopla in den sladden och den från den gamla ?

Japp ! Lycka till

Om du köper Norden parabol ock skall anväda din lilla måste ha 4LMBs DiSEgC-switch. 3 fins intte.
    Jag har 70cm parabol med 4LMB Funkar bra
    Noråm gbg.

Liknande ämnen

1. Parabol
    Av arcsky i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:32
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  3. parabol-sladd-lnb fråga
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 22:30
  4. Parabol fråga
    Av pena i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 11:07
  5. Fråga ang. parabol...
    Av Saberhagen i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 17:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss