Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: hur uppdatera mjukvaran i force 320T?

  1. #1

    hur uppdatera mjukvaran i force 320T?

    Hej, jag undrar hur jag ska hitta rätt kanal för att uppdatera mjukvaran på min 320t ?

    vilken uhf kanal är det på?
    ska jag göra en kanalsökning eller?
    jag gjorde det igår (efter jag köpt den) men hittade ingen kanal som såg ut som en "mjukvaruuppdateringskanal" :?

    jag har inget kort i den om det spelar någon roll?

    anledningen är att jag skulle vilja ha DD stöd på digitalutgången, jag har läst att det ska komma ngn uppdatering senare i vår men samtidigt läste jag att ngn här på forumet hade en 320T och hade DD stöd i den via lang knappen.

    Men med de instruktionerna jag fick i tråden
    http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=9405
    stämmer inte med min box, det finns bara 3 "?" och tre alternativ att välja emellan och inget av de tre innehåller "DD"

    tack på förhand.

  2. #2
    Det sänds inte ut några uppgraderingar för Force än.
    Det skulle komma nästa månad, såvida inte Boxer sätter käppar i hjulen. De ska nämligen godkänna först.

    När den kommer, så kommer du behöva göra en kanalsökning innan du kan ta ner uppgraderingen, enl instruktioner jag fått från Force.

    Jag har postat det i någon annan tråd, men jag tar väl det här också:

    New software for terrestrial receivers in Sweden.

    Force will provide new software to owners of Force terrestrial receivers in Sweden in April. The new software will be available in Boxer/Teracoms network at no cost. To receive the software a channel search must be performed (as described in the user manual). Thereafter, software update can be initiated from the menu or through a message received after the receiver has been in stand-by over the night.

    The new software includes:
    - New user interface for 1144T
    - Corrections to Dolby Digital (AC-3) handling in 1144T and 1188T
    - DVB Subtitling, which SVT will use
    - Improved PVR handling (1188T and 530T), including sub-titling during time-shift and hard-drive spin-down
    - Automatic update of channel lists when program offering changes.

    edit: Ser att det inte står något om din box, men uppdateringen kommer säkert för alla boxar samtidigt. Men det står ju inget om DD för din box så antingen funkar det redan eller också glömde dom skriva in din modell här ovan.

  3. #3
    tack så mycket.

    Jag får ju ut digitalt ljud till stärkaren och det låter precis som det ska, problemet (om det är ngt) är det att förstärkaren inte känner av att det är en DD sändning (svt sänder väl allt i dd 2.0 va?)

    jag ska kolla hur det ser ut med så ska det låta imorgon som väl sänds i DD 5.1 och se ifall stärkaren känner av vilken typ av signal som kommer till den då.

  4. #4
    force säger dessutom såhär på sin hemsida:

    PS ! We have problems with dolbY digital on Boxer in Sweden.We hope the problem will be solved soon.

    ledsen att jag inte kollade där först.

Liknande ämnen

  1. Force 320T knastrar
    Av nocz i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 02:49
  2. [LÖST] Uppdatering på Force 320T?
    Av rayztorm i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-20, 18:19
  3. Force 320T
    Av Lacariuz i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 13:37
  4. uppdatera mjukvaran?
    Av crall_b i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 11:20
  5. Force 320T
    Av Lacariuz i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 19:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss