Är en riktig newbie på detta, men jag skulle vilja ha ett kort som jag kan se på Canal Digital med.
Vad behöver jag för att göra ett eget kort?
Kan jag se på både Viasat och Canal Digital med samma kort?
Är en riktig newbie på detta, men jag skulle vilja ha ett kort som jag kan se på Canal Digital med.
Vad behöver jag för att göra ett eget kort?
Kan jag se på både Viasat och Canal Digital med samma kort?
Du ska helst välja ett titaniumkort... Men m2 kort fungerar också... Dock blir m2 korten lätt varma och chippet kan i vissa fall släppa från kortet... Så ett titanium kort är bösta valet...
Att se både viasat och canal digital kan bli lite svårt... Men ett guldkort eller funcard kostar inte mer än ca 50kr så det är inte så farligt att inhandla ett sådan också...
Hur du göra ditt eget canal digital kort är enkelt... Allt du behöver är en kort brännare... T.ex. en mp3.5 (www.adteknik.se) och fungernade filer från s*ops*op... Dock finns det inga fungernade filer ute just nu men enligt TeamPDK ska det komma nya runt midnatt...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
tack, för svaren!
så om jag vill ha både viasat o canal digital så måste jag ha 2 st kort eller?
har läst lite här om att man måste ha OS på korten?
yepps... vill du ha båda får du ha 2 kort...
titanium kort ska det vara os på ja... 1.03 funkar...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
kan jag inte ha 2 st guldkort eller funcard? för dom behöver jag väl inte ha OS på?
finns det nåt bra och enkelt ställe att köpa ett paket från? har kollat runt lite men har inte hittat nåt bra.
du kan inte köra canal digital på guldkort eller funcard utan måste ha m2/titanium eller basiccard...
vad är det för packet du är ute efter? brännare eller mottagare?
jag har en mottagare med 2 st moduler för både Viasat o Canal Digital.
så det enda jag behöver är väl det som fattas brännare och kort.
hur ofta måste man programera om korten?
minns på den gamla goda tidern då man satt och knappa in koder....
då behöver du ett m2/titanium/basiccard och ett guldkort/funcard... filer hittar du på s*ops*op's sida... länken finns längst upp på sidan... sen är det bara rock'n'roll...
uppdatera korten händer ju lite då å då... svårt att säga exakt hur ofta men får du tag på au filer till viasat så sköter de sig själva... canal digital är värra med au men de har funkat bra sen december...
låter ju riktigt bra,,,, men det är bara olagligt att sälja korten eller? inte bruka dom?
vilken brännare är bäst?