Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hmmm

Hmmm

Funderar lite här... Det låter ju rätt optimistiskt på andra forum att någon faktiskt KAN ha knäckt Conax. Om inte annat lyckats knäcka ett Pentacard och fått ut nycklar därifrån. Nånting har iaf hänt eftersom att CD kommer tillbaka efter bara en dag (typ). Kan man börja hoppas på en ljusning för ComHem nu kanske? Det är ju också Conax och det BORDE ju inte skilja SÅ mycket på kort och kort eller?
    Nån som kan detta bättre som kan uttala sig?

/F

Det hade vart lättar att svara om man visste med säkerhet varifrån koderna kom.

CD har haft mängder av olika korttyper ute, om det är från äldre typer så är det ingen ljusning för Comhem.

Är det från penta så finns det ingen motsvarighet för CH, så ingen ljusning där heller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

smack
    Gäst
    Skulle förvåna mig otroligt mycket om comhem skulle ha bytt till ett system som aldrig skulle gå att knäcka. isåfall skulle det ju innebära att nasa och pentagon, fbi mfl topphemliga institut är inblandade i hela apparajset. skulle inte tro det. tycker iofs att efter snart 4 månader med det nya kortet borde någon/några kommit en bra bit på vägen. men ingen här vill gå med på att det har gjorts framsteg för ingen här har gjort det, därför är det ställt utom allt rimligt tvivel att comhem fortfarande är och kommer att förbli olöst och kommer att hamna i historieböckerna som ett av världens olösta mysterium.

Jag håller med smack, problemet är väl att det inte finns så många med resurserna, kunskapen, tiden och vilja att göra det. Vad jag vet så är det bara ComHem som kör denna variant av system med Conax och Via, så det finns ju då inge hjälp från "utlandet".

Man har idagsläget kommit lika långt med comhem som med conax

Citat Ursprungligen postat av smack
    Skulle förvåna mig otroligt mycket om comhem skulle ha bytt till ett system som aldrig skulle gå att knäcka. isåfall skulle det ju innebära att nasa och pentagon, fbi mfl topphemliga institut är inblandade i hela apparajset. skulle inte tro det. tycker iofs att efter snart 4 månader med det nya kortet borde någon/några kommit en bra bit på vägen. men ingen här vill gå med på att det har gjorts framsteg för ingen här har gjort det, därför är det ställt utom allt rimligt tvivel att comhem fortfarande är och kommer att förbli olöst och kommer att hamna i historieböckerna som ett av världens olösta mysterium.
    Det är klart att det går. Duh! Som Bart Simpson skulle sagt... om jag får full tillgång till Intels eller AMD's utvecklingslab t.ex, så skulle jag nog klara det. Det finns det många som skulle. Men vi har inte den utrustningen, och det vet naturligtvis Comhem och de andra operatörerna.

Liknande ämnen

1. hmmm..hjälp
    Av selo i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 17:59
  2. hmmm kan detta va nått M2
    Av nollkoll i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 23:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss