Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En liten snabb fråga bara...

  1. #1

    En liten snabb fråga bara...

    Om man har FUNGERANDE SA och UA och de MK4,5+8(för frivisningar) nycklar som behövs.. om man gör en tomprovider så där som på ovanstående sa,ua och mknycklar och inte lägger in några OPnycklar.. ska inte då kortet fungera när man stoppar i det? , dvs man ska få bild på kanalerna efter en stund, eller har jag missat nått? En liten undran bara.. har alltid gjort mina au kort med då varnade op nyckel oxå för att spara tid för att få fra bild när man stoppar i kortet.. men tänkte nu för en gångsskull göra ett au kort utan några opnycklar i från början.
    Ja ni fattar säkert mitt dilemma och de frågar som ni/någon skulle kuna svara på för att ytterligagre höja min iq lite granna..

    OBS. Jag vet att mina sa ua å mk nycklar fungerar har koperat dem från en bekants p-kort, så därför vet jag. Ifall ni undrade..

  2. #2
    Det "normala" är att det är Mk5+6 från issuern som används, sen beror det på vad det var för filtyper som du kopierade ifrån hur det såg ut där, för tex Etheral och Slipstream följer inte orginal syntax
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Nej det vet jag jag själv kör guldkort med Etheral typen.. jag kanske formulerade mej lite dåligt innan när jag sa att jag kopierat kortet det jag menade var tt jag läste ut fungerande sa,ua,mk5 till ticket och ska lägga in i min nuvarande fungerade au kort för allt utom ticket.. den ända skilnaden jag gjorde var att ta bort alla op koder som blivit till sen jag gjorde mitt nuvarnade auto kort. Men då ville bilden sej inte koma och jag vet att dom fungerar, med dom menar jag mina ua, sa och mks använder några olika för de olika providerna... men det vill sej inte till å autouppdatera.. har hafyt kortet i en halv tmme nu å det står abra att jag mitt abbonemang inte har det utbudet.. men jag vet att de funkar.. kodar dom abra om vissa dagar eller ska man inte abra kunna stoppa i kortet så det autouppdaterar sej på engång eller lär jag vänta tills dom om kodar eller jnått... har inte fattar det där rikgitg om kortet uppdateras vissa dagar i månaden eller om det spelar någon roll när man stoppar i kortet för att det skall uppdateas...

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    viasat skickar ut uppdateringar hela tiden och har du fungerande au koder ska det gå igång på ~1 timme... om du ska editera in nya mk/ua/sa nycklar i dina filer tycker jag du ska använda viaccess editorn från parabolnisse... om det nu är guldkorts filer du ska editer...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Om vi säger så här:
    Du har läst av ett fungerande kort, öppnat den i en editor och ENBART tagit bort nycklarna 09-0F.
    Då ska det fungera (uppdatera) på kort nr2 också
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    viasat skickar ut uppdateringar hela tiden och har du fungerande au koder ska det gå igång på ~1 timme... om du ska editera in nya mk/ua/sa nycklar i dina filer tycker jag du ska använda viaccess editorn från parabolnisse... om det nu är guldkorts filer du ska editer...
    ...använder picbined ist.. tycker man har mer koll och bättre översikt då, men tack för tipset iaf


    Om vi säger så här:
    Du har läst av ett fungerande kort, öppnat den i en editor och ENBART tagit bort nycklarna 09-0F.
    Då ska det fungera (uppdatera) på kort nr2 också
    ..jodå det fungarar fel fritt nu med alla kanaler allt från visats till ticket och vidare.. har hunnit samna på mej ganska många fungerande mk nycklar med mera i mina dagar
    PS. jag koperade inte bara och og ur op nycjkarna jag läste ur mknycklarna för ticket och dess UA bara

Liknande ämnen

  1. En liten snabb fråga...
    Av IceBird i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 14:14
  2. En snabb liten fråga
    Av IceBird i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 06:39
  3. En snabb fråga bara...
    Av IceBird i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 22:42
  4. En liten fråga bara...
    Av Lantto i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 09:20
  5. en liten fråga bara...
    Av magellan69 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 09:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss